Side 1 af 2

Temperatur

: 1. feb 2012, 17:18
af Martin_E320CDI
Hvad er "normaltemperaturen" i denne kolde tid på kølevandet , når tilskudsvarmer har gjort sit arbejde. Det er jo ikke ukendt at dieselbiler har svært ved at få varmen i koldt vintervejr. Min egen ligger på 70-72 g og jeg har tænkt mig at skifte termostaten, men gider ikke hvis denne halvvarme temp er unormal. Dieselforbruget stiger jo osse når fyret kører hele tiden


w210 E 290 TD

Mvh
Martin Olsen

Re: Temperatur

: 1. feb 2012, 18:56
af CDI
Burde ligge lidt over 80grader i denne kulde...

Re: Temperatur

: 1. feb 2012, 20:16
af E 270 2001
Jeg har lige skiftet min thermostat i dag. Gik fra 60 til 80 grader. Og motoren er lang tid om at blive varm, kom ikke over 65 da jeg kørete i tomgang efter skiftet. Overvejer lidt et stykke pap foran halvdelen af køleren :roll:

Re: Temperatur

: 1. feb 2012, 20:42
af BWJ
E 270 2001 skrev:Jeg har lige skiftet min thermostat i dag. Gik fra 60 til 80 grader. Og motoren er lang tid om at blive varm, kom ikke over 65 da jeg kørete i tomgang efter skiftet. Overvejer lidt et stykke pap foran halvdelen af køleren :roll:
Jeg har et stykke i hele gitteret, virker perfekt :!:

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 10:21
af Bri_jac
Hvilken indvirkning har denne afskærmning på klimaanlægget? Da klimaanlæggets køler er monteret parallelt med bilens køler? Ja for min min bil bliver egentlig kun 80 grader varm ved motorvesj kørsel, ellers kun de ca 70grader ved alm kørsel. og jeg har haft skiftet termostaten for 2 år siden

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 11:04
af Martin_E320CDI
Bri_jac skrev:Hvilken indvirkning har denne afskærmning på klimaanlægget? Da klimaanlæggets køler er monteret parallelt med bilens køler? Ja for min min bil bliver egentlig kun 80 grader varm ved motorvesj kørsel, ellers kun de ca 70grader ved alm kørsel. og jeg har haft skiftet termostaten for 2 år siden
Så er jeg åbenbart ikke den eneste der oplever dette fænomen 8) . Jeg prøver papmodellen som jeg troede hørte 80erne til :mrgreen: inden jeg skifter termstat

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 16:53
af BWJ
Bri_jac skrev:Hvilken indvirkning har denne afskærmning på klimaanlægget? Da klimaanlæggets køler er monteret parallelt med bilens køler? Ja for min min bil bliver egentlig kun 80 grader varm ved motorvesj kørsel, ellers kun de ca 70grader ved alm kørsel. og jeg har haft skiftet termostaten for 2 år siden
?Klimaanlægget kører ikke ved - grader

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 17:43
af gutman
uorg termostater virker ikke på mercedes . skiftede min for 1år siden med en termostat fra ftz . kunne kun holde en temp på 70 grader . har lige skiftet igen til en fra gørløse nu holder den 85 gr. ca konstant (sidste vinter kørte jeg også med en træplade foran køler .

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 18:23
af oej
Har også kun dårlig erfaring med uorginale termostater til Mb. har prøvet det 2 gange hvor de hurtig mister "effekten" Har kørt med original de sidste 100.000 km
og ligger altid omkring 80-82 grader uanset kørsel eller udetemperatur. "210 2001 220cdi"

Husk at kontrollerer den elektriske vandpumpe ved tilskudsvarmeren, Hvis den ikke køre, tager opvarmningen noget længere tid, Samt restvarme virker dårligt (mister hurtigt effekten)

Oej

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 18:49
af racingdog
ifb. med diskusionen omkring varme, er der så nogen der kan fortælle mig om der sidder , og hvis, hvor sidder pumpen for tilskudsvarme på W210 300 TD årg 98" ligeledes hvor sidder pumpen for/til "rest varme" !!!

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 18:55
af BWJ
plejer at sidde på vangen i venstre side, når du åbner hjælmen. én pumpe til begge funkt.

Re: Temperatur

: 2. feb 2012, 19:10
af racingdog
BWJ skrev:plejer at sidde på vangen i venstre side, når du åbner hjælmen. én pumpe til begge funkt.
ok, tak, altså på højre forvange set fra førepladsen !!

Re: Temperatur

: 3. feb 2012, 06:51
af gutman
jep lige bag lygte

Re: Temperatur

: 3. feb 2012, 11:31
af jjakobse
Hej alle,

Spørger lige lidt dumt og mest af ren nysgerrighed.. Har E klasse 220 fra 97 også et sådan hjælpefyr..?

Havde det på min gamle 210 270,er, men der var en tænd/sluk til fyret ved askebæret og det er der ikke i den nye her..

//
Jesper

Re: Temperatur

: 3. feb 2012, 15:06
af BWJ
jjakobse skrev:Hej alle,

Spørger lige lidt dumt og mest af ren nysgerrighed.. Har E klasse 220 fra 97 også et sådan hjælpefyr..?

Havde det på min gamle 210 270,er, men der var en tænd/sluk til fyret ved askebæret og det er der ikke i den nye her..

//
Jesper
Den tænd/sluk du havde der, var el-hjælpevarmer, ikke fyr.