W211 luftundervogn "visit workshop"

Alt vedrørende teknik
Besvar
Hansen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2010, 08:29

W211 luftundervogn "visit workshop"

Indlæg af Hansen »

Hejsa,

igennem det seneste år har jeg 1 gang om ugen ca. oplevet at luften bagenden har været lukket ud, og bilen har stået helt nede. (den har fjedre foran)

Når jeg har kørt på værksted for at undersøge nærmere har vi ikke kunne se hvad der var galt, da jeg ikke kunne gengive problemet.
For en måned siden prøvede jeg så at skille det ad, tjekke kompressor og den ene slange der kører bagud, og deler sig i 2 til hver luftpude bagpå, men uden at finde nogle problemer.
I går efter jeg havde hentet nogle træpiller (150kg) og tomt bilen, stod højere end den plejer, og faldt ikke ned igen, og da jeg efterfølgende var ude og kører, skrev den at jeg skulle "visit workshop" med et ikon af bilen og en lille pil op!

Min formodning er at der må være en ventil som ikke lukker og åbner rigtigt, for da jeg havde det skilt ad, og åbnede døren lukkede den luft ud af slangen foran, da kompressoren var pillet af, og stoppede hurtigt igen. Men jeg kan ikke finde disse ventiler, sidder de indbygget i luftpuden, eller undervejs derud til. eller hvad kan der ellers være galt!?

Jeg ville gerne undgå at skifte både kompressor / puder da det er en halvdyr omgang.. evt. skifte det til fjedre.. hvis det overhovedet er muligt, uden af ha en konstant fejl.?

Vh
Thomas
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 luftundervogn "visit workshop"

Indlæg af CDI »

Du kan ikke konvetere en st.car til alm. fjeder bag da st.car som minimum har luftundervogn bag.

Enten er ledning/er ved stik til trykudligningsventil på kompressor knækket eller kompressor er svag.
Af med v.f hjul og forreste inderskærm og bundplade for at komme til stik og ledninger.
Samt kontrollere stikket med tykke ledninger til selve kompressor som kan brænde kontakterne af.

Ellers er det tester på...
Hansen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2010, 08:29

Re: W211 luftundervogn "visit workshop"

Indlæg af Hansen »

Nu har jeg haft den skilt ad, og alle ledninger ser fine ud, ingen brud eller lign. er der 2 punkter man kan måle fra og til... så man kan være HELT sikker ?

Har haft en Bosch tester på, og det den siger er blot at den har været urelmæssigt højt oppe, og det passer meget godt med at jeg syntes den var ret højt oppe, og ikke lukkede luften ud igen.

Hvor sidder disse udluftnings ventiler rent fysisk ??? Jeg er 99% på at den ene side ikke åbner og lukker ordentligt...

Er der nogen som har spare part nummeret på luftpuderne ??

/Thomas
Hansen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2010, 08:29

Re: W211 luftundervogn "visit workshop"

Indlæg af Hansen »

anybody ?

Den har ikke skrevet visit workshop siden, det var kun 2 gange i vinters.

Men undrer mig stadig over hvor selve ventilen sidder henne, om den er i selve luftpuden eller ?

og hvis nogen har et reservedelsnummer på både luftpuden og kompressor!

/Thomas
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W211 luftundervogn "visit workshop"

Indlæg af jensen »

Der sidder en elektrisk ventil i hver luftpude, hvis bilen taber tryk skifter man puden i den side hvor bilen synker mest dvs. bilen synker jo i begge sider hvis den ene bælg taber tryk.Hvis det er stc. mener jeg puden har nr.2113200925 og kompressor 2113200304
Hansen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2010, 08:29

Re: W211 luftundervogn "visit workshop"

Indlæg af Hansen »

Den forklaring passer ret godt med det jeg har tænkt!

autoimport.dk Har noget liggende med det nummer du angiver, så har lige skrevet for at dobbelt tjekke det også passer på min... som ja, er en stationcar!

Der var bare nogle steder på nettet, hvor billedet var af den som sidder på airmatic, og det mener jeg ikke jeg har! blot alm. luft!

Tusind tak!
Besvar