w201- 190E - Manglende varme i kabine

Alt vedrørende teknik
Besvar
Teipei
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. dec 2010, 11:27

w201- 190E - Manglende varme i kabine

Indlæg af Teipei »

Jeg har ingen varme i kabinen, og i denne tid, er det temmeligt ubehageligt. - for ikke at sige upraktisk.
- Jeg har; Fået bilen behandlet med kølerrens, efter anbefaling fra mekaniker, men den bliver stadig ikke varm i kabinen.

Motoren bliver stadig varm, og falder lidt, når termostaten åbner
Bilen er en 190E fra 1982

Hvad skal/kan jeg gøre ?
Hjææælp :-)
Heinzo2000
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. jul 2013, 19:20

Re: w201- 190E - Manglende varme i kabine

Indlæg af Heinzo2000 »

Jeg har samme problem, og tænker at angribe varme ventilen under viskerarmen, det syntes jeg at ha læst mig til kan være problemet.
Bortset fra at den burde være låst på max varme hvis den ikke virker, men da min 1987 190E har levet meget af sit liv syd på , tænker jeg at den måske kan være strandet på "off".
Fik du løst dit problem? og er der nogen herinde der har et bud inden jeg splitter den i atomer?

Alle forslag er velkommende.

Mvh Henrik
Lars.Peder.Radoor
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. sep 2013, 19:41

Re: w201- 190E - Manglende varme i kabine

Indlæg af Lars.Peder.Radoor »

Manglende varme i kabinen?

Hej jeg heder Lars
Jeg er ejer af en Mercedes-Benz 190E fra 1984, benzin, automatgear

Jeg stødte også ind i at min bil gradvist blev dårligere til at producere varme i kabinen.
Jeg fandt efter flere undersøgelser ud af at jeg ville reparere varmesystemet ved at udskifte selve varmeflade som sidder meget dybt gemt inde under instrumentpanelet. Ja først har jeg i længere tid forsøgt at overbevise mig selv om at opgaven måtte kunne løses på en enklere måde.
Til sidst undersøgte jeg hvad den mon kostede, sådan en kabinevarmer, nå ikke så slemt. 300,- kr. betalte jeg og stod så med en fin varmeflade i hånden. På nettet fandt jeg en mand i Californien med en Mercedes-Benz 190E, med samme problematik. Han havde lavet en meget fin skriftlig vejledning og beskrivelse med fotos, hvor han punkt for punkt redegjorde for der forskellige step i arbejdet med at udskifte varmeelementet i sin bil. Jeg tog en kopi og oversatte omhyggeligt den engelske tekst i de mest vigtige passager og fik derved et godt grundlag for at gennemføre opgaven. Han kom i øvrigt i sit indlæg ind på mange andre dele i forbindelse med varmesystemet i bilen.
Det var et stort og tidskrævende arbejde, men det bar god frugt, for nu varmer bilen igen som en ny.
Da jeg bagefter stod med det gamle varmeapparat, blev det tydeligt for mig hvad det fejlede, det var nemlig sat til med noget gråligt fedtet snasket "sennepsagtigt" noget, som i de syv af de i alt ti rør inde i varmeapparatet forhindrede varmevandet i at løbe igennem. Min mekanikker mener at det er aflejringer fra uhensigtsmæssig brug af uautoriseret kølervæske.
Håber du må finde en løsning til din gamle superbil.

Hilsen Lars
Besvar