Side 1 af 1
vedr w 202 fra 1998
: 6. feb 2012, 16:29
af Stig T
Jeg har en w 202 med 2,5 l dieselmotor som jeg næsten ikke kan starte om morgenen, nå der så er kommer liv i den, kan jeg køre ca 6 km så går den istå igen, jeg kan se at der er meget luft i slangeren fra pumpen op til dieselfilteret og fra dieselfilteret ned til højtrykspumpen og tror derfor at systemet er utæt. har skiftet tilbageløbsventilen. kan sommetider høre at der bobler kraftigt i tanken
Jeg kan ikke se at dieslen løber ud af systemet. goderåd modtaget
Med venlig hilsen
Stig T
Re: vedr w 202 fra 1998
: 6. feb 2012, 16:45
af CDI
Start med at skifte samtlige O-ringe ved filter SAMT O-ring mellem stopventil (skal skrues af for at komme til) og dieselpumpen.
Forfilter og hovedfilter (diesel) er også en god ide!
Hvis dette ikke hjælper, er næste trin dieselvarme-veksleren som sidder på topstykke samt begge gummi brændstofslanger fra karrosse til motor.
Re: vedr w 202 fra 1998
: 6. feb 2012, 19:55
af E 270 2001
kan sommetider høre at der bobler kraftigt i tanken - for meget lækolie

Re: vedr w 202 fra 1998
: 6. feb 2012, 21:10
af CDI
E 270 2001 skrev:kan sommetider høre at der bobler kraftigt i tanken - for meget lækolie

Hehe... denne 202'er med OM605 diesel motor har en go gammeldags række indsprøjtningspumpe, man måler ikke returlækmængde på disse...
Re: vedr w 202 fra 1998
: 9. feb 2012, 14:41
af Hans Jørgen Knudsen
Hej
Jeg har lige haft samme problem med min w202 med samme type motor.
Jeg startede med at skifte alle slanger + O ringe samt O ring ved forfilter, men det blev ikke helt godt, den kunne køre 8 -10 dage
så kunne den ikke starte og måtte udluftes igen.
I går skifte jeg så stopventilen (i 5 gr. frost

) med tilhørende O ring, så nu er jeg spændt på at se om det tætnede den sidste lækage.