Webasto defekt i W210 E290 TT fra 1998?
: 7. feb 2012, 22:13
Købte bilen i sin tid som beset og konstaterede senere der var oliefyr. Har aldrig fået det til at virke. Der er lys i styreenheden med grøn diode for flamme og timerens gule diode virker også men intet sker ved/i fyret. Det skal nævnes at jeg kan tænde for noget eftervarme som varmer kabinen en 20 minutters tid men uden fyret går igang. Jeg havde afskrevet fyret som ikke virkende, men nu kommer jeg til sagen..
I forgårs da vi havde mindst 16 minus grader hørte jeg en ny lyd da jeg startede bilens motor og standsede forskrækket motoren igen (træg motorstart grundet frost/batteri) (lav volt???) og konstaterede at fyret nu kørte og sendte masser af luft ud af sit eget udstødningsrør. Dette stod på i adskillige minutter, dog uden at fyret "tændte" med varm eget udstødnings luft til følge.
Så nu har jeg fået blod på tanden og vil gerne have det til at virke fuldstændigt. Indenfor en rimelig sum penge - under nypris af eftermonteret og alder..
Har prøvet nedenstående 2 eksempler:
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Følgende citat fra polsk side giver lignende symptomer som i frosten den pågældende dag. Timeren bliver nulstillet i displayet med en række blinkende 8 taller + 2 "frost" mærker i samme display.. Fyret starter når "flamme" knappen nedtrykkes, men i mit tilfælde intet nyt - kold luft og ingen røg.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Fyret reagerer igen ikke, siden hen, på nogle kommandoer fra styreenheden i konsollen ved askebæger, ligesom før frosten/heldet..

Nogen der ved hvad fyret hedder ud over webasto og har en brugervejledning til det?
Hvor køber man billigst en reservedel og hvor kan man finde diagnose værktøj
og hvad kan jeg gøre?
Har udvidet IT know how og grundlæggende teknisk / el know how, men mangler programmer, tegninger, ledning/stik og how to vejledning. Kan betjene et måle apparat og skille en bil ad..
Har også konstateret at der er noget i motorrummet i højre side nederst for ved kofangeren "kører" en svag summelyd når jeg standser bilen, i de 4-5 år jeg har ejet den.
Tak til super-mario - Han ledte mig på sporet af summelyd og han havde ganske ret. En slange var "hoppet" af i forreste højre hjørne der ikke havde noget med fyret at gøre.
...
I forgårs da vi havde mindst 16 minus grader hørte jeg en ny lyd da jeg startede bilens motor og standsede forskrækket motoren igen (træg motorstart grundet frost/batteri) (lav volt???) og konstaterede at fyret nu kørte og sendte masser af luft ud af sit eget udstødningsrør. Dette stod på i adskillige minutter, dog uden at fyret "tændte" med varm eget udstødnings luft til følge.
Så nu har jeg fået blod på tanden og vil gerne have det til at virke fuldstændigt. Indenfor en rimelig sum penge - under nypris af eftermonteret og alder..
Har prøvet nedenstående 2 eksempler:
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Følgende citat fra polsk side giver lignende symptomer som i frosten den pågældende dag. Timeren bliver nulstillet i displayet med en række blinkende 8 taller + 2 "frost" mærker i samme display.. Fyret starter når "flamme" knappen nedtrykkes, men i mit tilfælde intet nyt - kold luft og ingen røg.
Det viste sig, at fyret var "låst". Det havde fejlet et par gange.
Sådan løste jeg problemet:
Start bilen.
Fjern sikring nr. 17 i motorrummet.
Vent ca 3 sekunder
Isæt sikring
Tænd fyret på "flammeknappen"
Første gang kommer der en MASSE røg fra fyret.
Jeg fandt denne opskrift på en polsk side. Google-translate is your best friend
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ja, den har fået nyt batteri med klemmerne af (uden strøm imens ), men har så også været for Mercedes i Herning og fået fjernet gamle fejlkoder og skiftet en temp. føler forrest venstre side i kofanger for ca 8 måneder siden.Ha bilen været løbet tør fra strøm på et tidspunkt, for det låser/fejlmælder kun hvis der er en fejl i de eller at spændingen er under 7-8 volt
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Fyret reagerer igen ikke, siden hen, på nogle kommandoer fra styreenheden i konsollen ved askebæger, ligesom før frosten/heldet..

Nogen der ved hvad fyret hedder ud over webasto og har en brugervejledning til det?

Hvor køber man billigst en reservedel og hvor kan man finde diagnose værktøj

og hvad kan jeg gøre?

Har udvidet IT know how og grundlæggende teknisk / el know how, men mangler programmer, tegninger, ledning/stik og how to vejledning. Kan betjene et måle apparat og skille en bil ad..
Har også konstateret at der er noget i motorrummet i højre side nederst for ved kofangeren "kører" en svag summelyd når jeg standser bilen, i de 4-5 år jeg har ejet den.
Den summen du kan høre tror jeg godt kunne være fra dit vacum system. Prøv at skille slangen ad mellem agr ventil og turbotrykstyring (turbotrykstyring sidder hægtet på luftfilterkassen). så holder det op
Tak til super-mario - Han ledte mig på sporet af summelyd og han havde ganske ret. En slange var "hoppet" af i forreste højre hjørne der ikke havde noget med fyret at gøre.
...