Diesel drypper fra diesel pumpe

Alt vedrørende teknik
Besvar
Anaum

Diesel drypper fra diesel pumpe

Indlæg af Anaum »

Har brug for ekspert hjælp eller nogen der har kendskab til problemet.
Jeg har en Mercedes 290 turbo diesel automatgear, som jeg har et stykke tid.
For kort tid siden begyndte den at dryppe diesel fra diesel pumpe, under motorhjelmet. Jeg har været hos forskellige mekanikere, og brugt en masse penge på det, men problemet er stadig ikke løst. Jeg var hos en mercedes forhandler idag, og de gav nummer til en som kender til problemet, men han vil ikke sige ret meget om det, og vil have at jeg kommer med bilen til ham for at få den lavet, som koster kassen.
Jeg vil helst ikke bruge flere tusind på følgende problem hvis der er en som kan give gode ideer og råd :)
CDI

Re: Diesel drypper fra diesel pumpe

Indlæg af CDI »

... koster kassen siger du!
Hvad er kassen?
Og hvad koster en ny pumpe eller en brugt pumpe?

Hos MB blev fordelerpumperne altid byt til nyt fordi det ikke kunne lønne sig at reparer/renovere, specialt skiftede vi mange Lucas-fordelerpumper som 220'eren kørte med.
290'eren kører med Bosch-fordelerpumpe som er dyrere men bedre end Lucas.
Rækkepumperne blev repareret/renoveret ude i byen.
Anaum

Indlæg af Anaum »

Som jeg husker koster en pumpe omkring 10.000 kr., og så meget har jeg ikke lige nu i rådighed til at betale. Det er en rækkepumpe som er svært at få repareret. Men er der andre billige løsninger end at få den byttet til en ny, eller evt hvis du kender en god mekaniker i kbh eller i omegne, som kan lave den billigt??
E 270 2001

Indlæg af E 270 2001 »

Har du ikke et bosch dieselservicecenter eller noget ligende i nærheden? prøv dog at ring dertil.
Ellers autoophug :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jensen

Indlæg af jensen »

Har du fået skiftet de to øverste pakninger i pumpen
Besvar