Motorstyring cdi

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Motorstyring cdi

Indlæg af Mester62 »

Hej Jeg har en E270 fra 2003, den giver efter ca 20 km en fejl på oliestand i motoren. Oliestand er efterfølgende blevet kontrolleret og fundet ok. Her skal man med en målepind have en oliestand på mellem 118 - 139 mm for at den er ok. Min mercedes har ikke en oliepind men en målesensor i bundkarret. Denne målecensor blev skiftet ud hos mercedes, men desværre uden resultat. De siger at det er motorstyringsboksen der er fejlbehæftet. Ny koster 9194 kr + 25% moms og hertil kommer montering og kodning. Er der nogen der ved om det kan udføres på anden måde evt repareres eller kan man kode en fra en evt skadet vogn?
Mvh Jørgen
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af CDI »

Har man kontrolleret om kombiur samt Assyst er kodet korrekt ind?
Hvis den er kodet med forkert motor eller sensor, vil den drille......
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af Mester62 »

CDI skrev:Har man kontrolleret om kombiur samt Assyst er kodet korrekt ind?
Hvis den er kodet med forkert motor eller sensor, vil den drille......
Hej CDI, det vil jeg tro at de har gjort hos Mercedes, men jeg ved det ikke 100%. Hvad er Assust? mvh Jørgen
Senest rettet af Mester62 18. feb 2012, 12:02, rettet i alt 1 gang.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af Mester62 »

Mester62 skrev:
CDI skrev:Har man kontrolleret om kombiur samt Assyst er kodet korrekt ind?
Hvis den er kodet med forkert motor eller sensor, vil den drille......
Hej CDI, det vil jeg tro at de har gjort hos Mercedes, men jeg ved det ikke 100%. Hvad er Assyst?
iøvrigt har Mercedes skiftet føleren med en ny, selvom jeg skiftede den for 3 måneder siden, hvor jeg ikke fik kodet noget nogen steder, ligeledes med en ny original fra Mercedes. Men da Mercedes nu har skiftet føleren igen vil jeg tro de har kodet det der skal kodes. Mercedes har virkelig brugt tid på den føler, og er kommet frem til at det er motorstyringboksen der har en defekt. Kender du nogen der har rigtig god forstand på motorstyringer? mvh Jørgen
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af CDI »

Assyst er service beregneren som er en del af ZGW.
Men det kan man se med MB testeren.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af Mester62 »

CDI skrev:Assyst er service beregneren som er en del af ZGW.
Men det kan man se med MB testeren.
Ja nu bliver det teknisk, men det formoder jeg Mercedes værkstedet har styr på, derfor tror jeg at den måling de har udført på motorstyringen er udført som den skal. Kan man købe en brugt og omkode styringen? Mvh Jørgen
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af CDI »

Den kan omkodes... brugt kan ikke bruges.

En ting er at køre bilen til Mercedes, andet er mekaninkerens kompetance...
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af SLKkompressor »

Der er sikkert en grund til at MB er gået "tilbage" til at anvende oliepind med Min og Max mærker. Måske for meget bøvl med elektronisk måling af oliestand. Følg CDIs hentydning og find en dygtig mekaniker, så er det nok ikke nødvendigt at skifte motorstyringen.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af Mester62 »

CDI skrev:Den kan omkodes... brugt kan ikke bruges.

En ting er at køre bilen til Mercedes, andet er mekaninkerens kompetance...
Hej CDI det er korrekt med mekanikkernes kompetance og faglig stolthed. har du noget bud på hvem man bør køre til for at få genindkodet max og min niveauet i sumpen? Mvh Jørgen
leait
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. okt 2011, 22:29
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Motorstyring cdi

Indlæg af leait »

Mester62 skrev:
CDI skrev:Den kan omkodes... brugt kan ikke bruges.

En ting er at køre bilen til Mercedes, andet er mekaninkerens kompetance...
Hej CDI det er korrekt med mekanikkernes kompetance og faglig stolthed. har du noget bud på hvem man bør køre til for at få genindkodet max og min niveauet i sumpen? Mvh Jørgen
Jeg har kun gode erfaringer med Dybæk Autoservice, Hvalsø. Prøv give ham et ring i første omgang.

M.v.h.
Søren
Besvar