Problemer med førervindue.

Alt vedrørende teknik
Besvar
PeterMH
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. feb 2012, 03:38

Problemer med førervindue.

Indlæg af PeterMH »

Howdy.
Det er blot en bagatel, men jeg tænkte at nu jeg alligevel har oprettet en bruger herinde, så kunne det jo være det var et kendt problem...
Nogle gange er der problemer med vinduernes lukke funktion. Jeg har aldrig oplevet problemer med bagvinduerne. En sjælden gang imellem med det forreste vindue ved passager sædet, regelmæssigt ved førersædet.
Problemet er når jeg vil lukke det ved at trykke knappen en gang helt op, så lukker den kun vinduet imens jeg holdet knappen oppe, altså fungerer 'autoluk' funktionen ikke, så må jeg jo køre det op 'manuelt'. Hvis jeg gør det, og vinduet har været godt åbent, lad os sige 20cm minimum, måske 15, så kører det efter det har lukket helt, 1-2 cm ned igen (Det sidste gælder kun for vinduet ved førersædet).
Det er en E200 fra 2010.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af CDI »

Lyder som dine vinduer ikke er standard-justeret.
Det nemmeste er at åbne helt og lukke vinduerne med nøglens komfort funktion.
Dvs du står ude ved føredør, peger med nøglen mod dørhåndtaget og holder åbne knappen nede til vinduerne er nede og omvendt.
Samt kan du sprøjte lidt silikone på gummilisterne hvor vinduet kører MEN kun siderne ikke toppen af liste.
PeterMH
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. feb 2012, 03:38

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af PeterMH »

Tak for hjælpen, igen.
CDI skrev:Dvs du står ude ved føredør, peger med nøglen mod dørhåndtaget og holder åbne knappen nede til vinduerne er nede og omvendt.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, kan jeg få dig til at forklare det igen? Beklager, men jeg er i tvivl om, om du vil have mig til at trykke på nøglen eller knappen i armlænet/døren.
Bri_jac
Indlæg: 567
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af Bri_jac »

CDI mener at du skal bruge din bilnøgle, hvis du står ude foran den ene af dine fordøre og holder låseop knappen helt i bund imens du peger (På samme måde som en fjernbetjening til dit TV) så er der IR dioder der sender signaler til et vindue ved siden af dørhåndtaget. Det er en komfort knap, hvis din bil holder i varmen og du vil hurtigt lufte ud. Samtlige vinduer ruller nu ned. Når du vil have vinduerne op igen. trykker du og holder 'låse' knappen nede (du kan finde dette i din betjeningsvejledning)
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
libak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. nov 2011, 22:29

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af libak »

hey læser lig lidt med...

er lidt i tvivl om min c220 fra 02 har komfort luk er der andre måder man kan justere det på...? døjer nemlig med samme problem med mit passager vindue

Hilsen Bo
PeterMH
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. feb 2012, 03:38

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af PeterMH »

libak skrev:hey læser lig lidt med...

er lidt i tvivl om min c220 fra 02 har komfort luk er der andre måder man kan justere det på...? døjer nemlig med samme problem med mit passager vindue

Hilsen Bo
Det har desværre ikke hjulpet mig, så løsningen er formentlig en anden,
libak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. nov 2011, 22:29

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af libak »

PeterMH skrev:
libak skrev:hey læser lig lidt med...

er lidt i tvivl om min c220 fra 02 har komfort luk er der andre måder man kan justere det på...? døjer nemlig med samme problem med mit passager vindue

Hilsen Bo
Det har desværre ikke hjulpet mig, så løsningen er formentlig en anden,
sad lig og læste lidt forskellige indlæg. faldt over et hvor der står man kan indstille sit vindue ved at holde knappen oppe i et sekund efter at viinduet er kørt helt op.

har ikke selv prøvet det men giver lig besked om det hjælper mig.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af jensen »

Det kræver en computer for at få ruden til at opføre sig normalt
PeterMH
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. feb 2012, 03:38

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af PeterMH »

jensen skrev:Det kræver en computer for at få ruden til at opføre sig normalt
Undskyld den negative tone, men det er et rimelig ubrugeligt statement du der kommer med. Kan det tænkes at du kunne uddybe det, såfremt det er noget du kender til?
libak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. nov 2011, 22:29

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af libak »

hej igen det hjalp på min rude at holde knappen opppe 1 sek efter at ruden var kørt op.

håber det kan hjælpe dig lidt.

Hilsen Bo
PeterMH
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. feb 2012, 03:38

Re: Problemer med førervindue.

Indlæg af PeterMH »

libak skrev:hej igen det hjalp på min rude at holde knappen opppe 1 sek efter at ruden var kørt op.

håber det kan hjælpe dig lidt.

Hilsen Bo
Det var lige netop løsningen, tak skal du have. :)
Besvar