Side 1 af 1

Hjælp til tændingslås

: 5. mar 2012, 19:12
af super-mario
Hej

Min Tændingslås har længe været slidt og nu er det uundgåelige sket.

Jeg kan ikke længere dreje nøglen efter at have smurt låsen (har bagefter fået at vide at det er dumt).

Jeg har en anden cylinder og nøgle men jeg vil lige høre her på forumet :Kan det lade sig gøre at bore den ud ?

Mvh.Jan

Re: Hjælp til tændingslås

: 5. mar 2012, 19:25
af CDI
Tændingslås til en Puch Maxi eller.....

Re: Hjælp til tændingslås

: 5. mar 2012, 19:33
af super-mario
Ups.Det er en W210 290 fra 97 gl. model klap nøgle.
Mvh.Jan

Re: Hjælp til tændingslås

: 5. mar 2012, 19:45
af CDI
jamen det er noget værre hø når nøglen ikke kan drejes.
Nu hedder det:
1.Sort kappe til nøglecylinder.
2.Tændingskontakt/hus.
3.Ratlåslås.
4.Bolt til ratlås.
5.Nøglecylinder.
Ratlåsen skal skæres af så tæt som muligt til ratstammen.
Og hvis man samler ratlås og tændingshus ukorret, går ratlås i baglås!!!
Derfor monterer jeg bolten til ratlås aller aller sidst når ratlås-tændingshus-cylinder er samlet og virker....
Så man kan afmontere ratlås og udløse den hvis det smutter for en!!!!

Re: Hjælp til tændingslås

: 5. mar 2012, 19:47
af CDI
OBS.... sæt aldrig en ældre/delvis slidt nøglecylinder i et nyt tændingshus..... det går i baglås....

Re: Hjælp til tændingslås

: 6. mar 2012, 17:41
af Martin_E320CDI
Hej

Har selv haft nøjagtig samme problem med tændingslåsen hvor det somme tider tog 5 min før jeg kunne dreje nøglen. Gjorde samme fejl at smøre låsen med olie med det resultat at stifterne i låsen slet ikke kunne finde ud af det :( .

Min midlertidige løsning var at fjerne olie i låsen med teflonspray

Bestille en ny låsecylinder hos Mb ud fra stelnr og derefter skifte den uden at rode med ratlås og diverse andet godt


Forstår jeg det rigtigt at du hverken kan dreje ell få nøglen ud


Mvh Martin

Re: Hjælp til tændingslås

: 6. mar 2012, 22:34
af super-mario
Tusind tak for hjælpen, det er jo noget lettere at lave, når man har fået at vide hvad der skal gøres.

Jeg måtte igang med en bajonetsav for at skære ratlåsen ud. :roll:

Det var dog ikke helt så slemt som jeg havde frygtet, men tid gik der da med det.

En uærlig polak der kunne starte den den på 2min. havde nok været rar at have i baghånden, men så er der jo risikoen for at bilen er væk næste morgen. :D

Nu har jeg haft bilen startet og jeg mangler bare at få skruet div. beklædninger på plads.