Hjælp til Motorblæser 180T fra 97

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kratholm87
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25. apr 2010, 03:16

Hjælp til Motorblæser 180T fra 97

Indlæg af Kratholm87 »

Står med en Mercedes 180T fra 97. Fik bilen ind fordi motorblæseren ikke ville starte. Når jeg sætter direkte strøm til den så starter den. Sikringen er også ok.

Jeg har skiftet termostat og den føler som sidder foran på motoren med 2 stikben. Det hjal heller ikke.

Nogen som lige kan komme med et hint eller to, som jeg kan prøve af på den. Det skal også siges at den lyser i kølervæskelampen inde i bilen, men der er massere af væske på, så det må vel være den føler som sidder i beholderen, den kan ikke være med til at lave problemet vel?

Den har stået rigtig lang tid i tomgang for at lufte ordenligt ud og har også kørt lange turer. Hvis varmen står på fuld knald inde i bilen, så kommer den ikke over 80 C, men slukker jeg for varmen, så kommer den over og ender med at koge ved ca 100 C.

Håber nogen kan hjælpe en meeeget gråhåret mand ;-)

Forsat god dag!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Hjælp til Motorblæser 180T fra 97

Indlæg af CDI »

Der er vist en sluttrin under forreste venstre inderskærm på fortrævers-
Prøv at måle om der er spændinng til den.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hjælp til Motorblæser 180T fra 97

Indlæg af E 270 2001 »

Den har stået rigtig lang tid i tomgang for at lufte ordenligt ud og har også kørt lange turer. Hvis varmen står på fuld knald inde i bilen, så kommer den ikke over 80 C, men slukker jeg for varmen, så kommer den over og ender med at koge ved ca 100 C.

Den kan godt være svær hvis der er en luftbobbel et sted. Jeg har prøvet noget ligende, hvor jeg løsnede slanger mens motoren kørte for at få det sidste luft ud. Alternativt tøm helt, og så forfra.

Er der ikke et relæ et sted :?:

Det skal også siges at den lyser i kølervæskelampen inde i bilen, men der er massere af væske på, så det må vel være den føler som sidder i beholderen, den kan ikke være med til at lave problemet vel?

Lus den for at se hvad der sker - men hvis den er defekt, kan du jo starte men at skifte den.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar