Motorlampe lyser

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jgreve
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. mar 2012, 20:34

Motorlampe lyser

Indlæg af Jgreve »

Hej

I håb om at der sidder en klog mekaniker eller lidelsesfælle skriver jeg dette indlæg.

Motordiagnoselampen i min GL500 (V8 benzin) har nu lyst konstant i gennem længere tid. Hessel har skiftet en magnet (vist nok på en eller anden aksel), som kortvarigt afhjalp problemet. Deres næste bud var at skille motoren ad for at tjekke et tandhjul?. Jeg syntes umiddelbart, at 15.000 var meget at bruge på så løst et grundlag, så i samråd med værkføreren blev vi enige om, at vente.
Der er ingen mislyde fra motoren og bilen kører fremragende. Dog kan den en sjælden gang sætte kortvarigt ud. Det sker ved lave konstante omdrejninger, hvor bilen giver et lille ryk, og alle lamperne lyser i ca 1 sek, hvorefter de slukkes igen. Radioen går ikke ud og motoren taber ikke kraft.

Er der nogle gode bud?
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Motorlampe lyser

Indlæg af E 270 2001 »

Hvad med en styreboks :?: den kan jo også give problemer, men kan ikke måles. Går da ud fra at det har været på tale, men den koster jo også lidt.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Motorlampe lyser

Indlæg af CDI »

Jeg gætter det er en 273'er motor du taler om.
Disse op til en vis motornr. har en svag midtertandhjul som bliver slidt så kæden strækker sig.
Når dette sker, kommer der fejl på knastakselpositioner.
Starter typisk med udstødning til højre, lidt efter kommer indsugning til højre og med tiden indsugning til venstre og til sidst udstødning til venstre.
For at rette denne fejl skal forkammer af og div. skadede kædetrukket dele udskiftes.
Jgreve
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. mar 2012, 20:34

Re: Motorlampe lyser

Indlæg af Jgreve »

Jeg kender ikke motornummeret, men det er en 5,4 l V8 benziner med 388 hk.
Din teori, CDI, lyder meget, som den Hessel gav mig. Det virkede dog lidt usikkert på værkføreren, så derfor eftersøger jeg nu en bekræftelse eller alternative diagnoser.
Er det farligt at køre videre, når nu bilen kører problemfrit i øvrigt?
Og kan midtertandhjulet forklare de udsættere, som bilen giver en sjælden gang?
Den skal synes om et års tid, og så må jeg vist bide i det sure æble, og få den lampe slukket.
Senest rettet af Jgreve 13. mar 2012, 17:19, rettet i alt 1 gang.
Besvar