Start problem ved varm motor.
Start problem ved varm motor.
Hejsa
Har en dejlig E220 CDI W210 årgang 2000.
Når motor begynder at blive varm, så kan den ikke altid starte lige efter.
Den trækker temmelig længe på starteren hvor efter den starter.
Det sker også sommetider når bilen er startet at den ikke tager gassen.
Har været ved Mercedes som ikke kan udlæse nogen fejl, og derfor ved de ikke hvad de skal gøre ved det.
Men hver gang jeg har været ude ved dem og testeren har været på er fejlen minimeret en uges tid, hvor efter det tager til igen.
Hvad er problemet?
Har en dejlig E220 CDI W210 årgang 2000.
Når motor begynder at blive varm, så kan den ikke altid starte lige efter.
Den trækker temmelig længe på starteren hvor efter den starter.
Det sker også sommetider når bilen er startet at den ikke tager gassen.
Har været ved Mercedes som ikke kan udlæse nogen fejl, og derfor ved de ikke hvad de skal gøre ved det.
Men hver gang jeg har været ude ved dem og testeren har været på er fejlen minimeret en uges tid, hvor efter det tager til igen.
Hvad er problemet?
Re: Start problem ved varm motor.
Har man udmålt returlækmængde på dyser?
Re: Start problem ved varm motor.
Nej, tror jeg bestemt ikke.CDI skrev:Har man udmålt returlækmængde på dyser?
Er kun billist, så vil du prøve og beskrive hvad returlækmængde på dyser er?
De har forsøgt at skifte et K40 relæ, hvilket ikke hjalp.
Sidst snakkede de om at det kunne være en ventil?
Re: Start problem ved varm motor.
WOW måske lige en anden vigtig detalje jeg glemte at nævne.
Omdrejningerne stiger og falder sommetider i tomgang en +/- 200omdr.
Omdrejningerne stiger og falder sommetider i tomgang en +/- 200omdr.
Re: Start problem ved varm motor.
Man sætter nogle måleglas på dysernes top som er overløb/retur af brændstof.
Hvis der kommer for meget retur, kan der ikke opbygges tryk i railen og bilen kan ikke starte. (meget kort beskrevet)
Dette er mest hyppige fejl på det første generation CDI system...
Hvis det var trykreguleringsventilen, ville den højst sandsyneligt ikke kunne starte uanset temp.
Hvis der kommer for meget retur, kan der ikke opbygges tryk i railen og bilen kan ikke starte. (meget kort beskrevet)
Dette er mest hyppige fejl på det første generation CDI system...
Hvis det var trykreguleringsventilen, ville den højst sandsyneligt ikke kunne starte uanset temp.
Re: Start problem ved varm motor.
Kan ovenstående kun forekommme ved varm motor?CDI skrev:Har man udmålt returlækmængde på dyser?
Det kræver så at de afmonterer dyser for at teste dem?
Det tror jeg vil prøve og få dem til .
Re: Start problem ved varm motor.
Kan forekomme varm og kold.
Dyser skal ikke af.
Relativ hurtig test.
Dyser skal ikke af.
Relativ hurtig test.
Re: Start problem ved varm motor.
Super tak for hjælpen, suser lige forbi dem på torsdag og får svar på denne test.
Endnu engang Tak.
Endnu engang Tak.
Re: Start problem ved varm motor.
Jeg ville prøve med en ny ot giver
Re: Start problem ved varm motor.
Det med cdi-dyser med for stor lækmængde er jævnligt oppe at vende. Her er faktisk et tysk klip, hvor en bil har præcis det problem og de viser og forklarer det meget fint. Man ser fra ca. 5min inde hvordan de måler railtryk samt lækmængden med 6 glasrør (320CDI = 6 dyser): http://www.youtube.com/watch?v=Ryk_Wye1 ... re=related