Side 1 af 1

Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 19:04
af Nitram73
Hejsa

Har en dejlig E220 CDI W210 årgang 2000.

Når motor begynder at blive varm, så kan den ikke altid starte lige efter.
Den trækker temmelig længe på starteren hvor efter den starter.

Det sker også sommetider når bilen er startet at den ikke tager gassen.

Har været ved Mercedes som ikke kan udlæse nogen fejl, og derfor ved de ikke hvad de skal gøre ved det.
Men hver gang jeg har været ude ved dem og testeren har været på er fejlen minimeret en uges tid, hvor efter det tager til igen.

Hvad er problemet? :?

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 19:12
af CDI
Har man udmålt returlækmængde på dyser?

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 19:24
af Nitram73
CDI skrev:Har man udmålt returlækmængde på dyser?
Nej, tror jeg bestemt ikke.
Er kun billist, så vil du prøve og beskrive hvad returlækmængde på dyser er?

De har forsøgt at skifte et K40 relæ, hvilket ikke hjalp.
Sidst snakkede de om at det kunne være en ventil?

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 19:30
af Nitram73
WOW måske lige en anden vigtig detalje jeg glemte at nævne.
Omdrejningerne stiger og falder sommetider i tomgang en +/- 200omdr.

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 19:36
af CDI
Man sætter nogle måleglas på dysernes top som er overløb/retur af brændstof.
Hvis der kommer for meget retur, kan der ikke opbygges tryk i railen og bilen kan ikke starte. (meget kort beskrevet)
Dette er mest hyppige fejl på det første generation CDI system...

Hvis det var trykreguleringsventilen, ville den højst sandsyneligt ikke kunne starte uanset temp.

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 19:45
af Nitram73
CDI skrev:Har man udmålt returlækmængde på dyser?
Kan ovenstående kun forekommme ved varm motor?
Det kræver så at de afmonterer dyser for at teste dem?

Det tror jeg vil prøve og få dem til .

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 20:10
af CDI
Kan forekomme varm og kold.
Dyser skal ikke af.
Relativ hurtig test.

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 20:30
af Nitram73
Super tak for hjælpen, suser lige forbi dem på torsdag og får svar på denne test.

Endnu engang Tak. :D

Re: Start problem ved varm motor.

: 13. mar 2012, 22:35
af jensen
Jeg ville prøve med en ny ot giver

Re: Start problem ved varm motor.

: 14. mar 2012, 14:58
af gulf
Det med cdi-dyser med for stor lækmængde er jævnligt oppe at vende. Her er faktisk et tysk klip, hvor en bil har præcis det problem og de viser og forklarer det meget fint. Man ser fra ca. 5min inde hvordan de måler railtryk samt lækmængden med 6 glasrør (320CDI = 6 dyser): http://www.youtube.com/watch?v=Ryk_Wye1 ... re=related