Side 1 af 1

C270 T

: 13. mar 2012, 21:48
af Birke
Hej MB klub

Ja, så fik jeg mig en C270 T Elegance årg. 2002 med 503000 på klokken (gammel taxa) efter at havde parkeret min Citroen CX, der har tjent mig i 18 år i garagen.

Jeg har lige et par nybegynderspørgsmål til forummet

Er nu ved at skifte væsker, kul i generator starter m.v. Så var det lige at jeg opdagede at der under tæppet i passagersiden er en aluminiumsplade hvor der bagpå er placeret en masse elektronik (Siemens) er der nogen der ved hvad det er?

Startermotoren virker nærmest umulig at få ud uden først at afmontere indsugningsmanifolden, kan det være rigtigt? jeg synes ikke jeg kan komme til den øverste skrue nede fra, selvom jeg nærmest har indbyggede kardanled i armene efter arbejde med Citroen CX i mange år ?

På automatgearvælgeren sidder kun en ledning som er til baggrundsbelysning i gearvælgeren (3 polet stik), men der er i printet plads til endnu et 4 polet stik, ledningen til dette stik findes ikke i bilen (har haft instrumentbord ude og jeg har været under bilen, men det findes ikke), jeg tror det er til at vise det valgte gear med forskellig farve lysdiode ? Gearvælgeren er udskiftet i 2006 og måske ikke den der passer til bilen, skal en Elegance ikke vise om der er valgt D, R, N eller P med forskellig farve i gearvælgeren ?

Ellers kører den bare godt sådan en, lige et klassisk spørgsmål: Hvilken olie kan anbefales til en bil der har rundet en halv million kilometer? Jeg kan ikke måle noget olieforbrug efter at havde kørt 1500 km i den ?

Re: C270 T

: 13. mar 2012, 22:20
af CDI
Siemens boxen må være EGS-styrenheden (gearkassestyrenhed)

Starteren kan afmonteres nedefra.
Ratstamme løsnes i toppen og lægges til siden.
Gearkasse skal tippes lidt for at komme til øverste starter-bolt.

Kun USA modeler har diodelys ved gearvælger P-R-N-D.

Mobil1 10W-40 er helt ok.

Hvorfor skifte kul i generator og starter? Er der fejl på dem?

Re: C270 T

: 13. mar 2012, 22:58
af Birke
Hej CDI, tak for svar.

Det med nye kul og lejer er nærmest en slags forebyggende vedligehold når jeg nu går bilen igennem alligevel, måske det er lidt overkill, men alligevel, friløbsremskiven på generatoren var gået fast så jeg havde den ude alligevel :D (nu vibrerer remstrammeren iøvrigt ikke mere).

Nååå, det er kun USA modeller der har diodelys til identifikation af gearvalg, så vil jeg ikke lede efter stikket længere :|

Jeg hælder Mobil1 10W 40 på, kører sådan en 20000 km/olieskift ? Måske jeg skulle nøjes med 15000 ?

Re: C270 T

: 14. mar 2012, 16:02
af E 270 2001
15000 er hvis stadigvæk lidt i overkanten :idea:

Re: C270 T

: 14. mar 2012, 17:32
af CDI
Jeg er 10.000km interval tilhænger...
Det betaler sig i længden...

Re: C270 T

: 14. mar 2012, 20:30
af Birke
Jeg har også altid kørt med max 10000 km interval på mine andre biler, så det fortsætter jeg med. Der var godt nok en mekaniker der sagde at det var fråds, men den skal have det lidt godt på sine gamle dage. Jeg kan lige nævne at jeg har kørt 517000 i en Citroen CX 22 TRS (pendlerbil fra Odense til Kbh.) med max. 10000 km interval, nogle gange mindre. Så jo, jeg tror også det kan betale sig i det lange løb med hyppige skift.

Min W203T 270 CDI har pt kørt 503000, jeg gad nok vide hvor længe den kan blive ved, er der nogle der kender til andre C270 CDI med højere km tal ?

Re: C270 T

: 15. mar 2012, 07:46
af Bri_jac
Hvad skal der ske med din gamle CX? skrot? eller beholder du den som klassisk bil? jeg har nemlig en Citroên fanatiker der har diverse gamle citroêner, men ikke en cx. han plejer kun at give en lille erkendtlighed for bilerne...

Re: C270 T

: 15. mar 2012, 19:03
af Birke
Hej Brijac

Jeg har kørt CXéren ned i maskinhuset hvor den står sammen med diverse ID 19, DS og andre CXére, jo jeg er nok også ret fanatisk omkring ældre Citroener.