mercedes automatgear driller

Alt vedrørende teknik
Besvar
dkflash
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. mar 2012, 18:19

mercedes automatgear driller

Indlæg af dkflash »

nu er den gal igen


jeg har en mercedes c220cdi fra 2001 w202.. med trip tronic

1 problemet er: ved kold motor er det som om den hænger i 4 gaer, skal næsten over 3000 omdr, før den skifter.. den GØR det kun en gang. så gør den det ikke mer. indtil næste gang den er kold.

2 problem. det er også som om den ikke ved hvad gear den skal tage... nogen gange vælger den 1 gear, hvor den nok burde tage 2 gear. så den laver motor bremse. underligt. dette problem kan undgås ved at sidde den i Winter. så bruger den ikke 1gear.

jeg har prøvet følgene ting:

fået læst fejlkoder ud. der var en gamle der nu er slette.
org filter fra mercedes samt stikket der går ind i gearkassen er renset og rengjort. der var ikke olie i det. skylning af conveter og gearkassen med nyt olie.

og det resultere i af den hænger hver gang jeg starter den. det er faktisk blivet meget værer.

det hele er lavet hos automester. så jeg kan ikke tjekke oliestanden da der ikke er oliepind i sådan en.

jeg ved ikke om det olie der fucker den op. det skal lige siges af det er det samme værksted som lavet service på den ind jeg købt den.

nogen bud
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: mercedes automatgear driller

Indlæg af E 270 2001 »

Hvad siger de nye fejlkoder :?:
Ventil der hænger :idea:
Elektronisk fejl :?:
Hvordan så den gamle olie ud?
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: mercedes automatgear driller

Indlæg af SLKkompressor »

Det er vigtigt for elektronisk gearkasser at det er den rigtige olietype og den rigtige oliestand. På din 5 trins 722 6 gearkasse kan man måle den rigtige oliestand ved hjælp af særlig målepind og skema fra MB samt laser temperaturmåler. Det er nødvendige værktøjer som dit værksted skal bruge. Spørg om de har brugt det på din bil.
dkflash
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. mar 2012, 18:19

Re: mercedes automatgear driller

Indlæg af dkflash »

jeg kan ikk huske hvad den sagde.. det var bare en gamle en... olie var helt ny. der er lavet 2 filter skift på 17000.

olie pinde de brugte var en universal. de sagde af den skulle helt ned til et stop da den var alt for lang. og der var to mærker et hvor der stod 85c. og et der stod 15c...
mener de brugte 85c. fordi motor var varm..

olien ved jeg ikke hvad hed. men går stærkt ud fra det er det rigtige...det er lavet hos automester..
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: mercedes automatgear driller

Indlæg af E 270 2001 »

Fejlkoder :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar