270 CDI vil ikke starte
270 CDI vil ikke starte
Efter knap 3 uger som ejer af en W203T/270 CDI har den for første gang nægtet at starte. Jeg har idag kørt en tur på ca. 150 km helt uden problemer, men efter at bilen har stået stille i 1 time nægter den pludselig at starte igen. Jeg kan se at der er brændstof helt fremme ved pumpen, så umiddelbart tror jeg ikke at der er nogen læk i brændstofsystemet hvor der kan suges luft ind, brændstoffiltret er helt nyt. Jeg har checket alle sikringer og stik, alt ser fint ud.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?
W203/270CDI 525.000 km
Re: 270 CDI vil ikke starte
Ja, og med god hastighed altså ikke halvfladt batteri eller starter. Bilen har indtil idag startet fint i både kold og varm tilstand, og der har ikke været noget unormalt overhovedet. Hvis det er returløbet fra en eller flere dyser der er for stort, er det så ikke mærkeligt at det kommer så pludseligt.
W203/270CDI 525.000 km
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: 270 CDI vil ikke starte
Ja det var nok en god ide, men er det ikke sådan at der i LCD displayet i speedometeret vises om der er registreret nogen fejl, altså ikke hvad fejlen er, men bare at der er registreret fejl (symbolet ligner nærmest to firkanter oven i hinanden). Jeg har set det før i forbindelse med at jeg havde afmonteret airbags, de fejl blev slettet igen af mekaniker. Den viser ikke noget nu i LCD displayet.
W203/270CDI 525.000 km
Re: 270 CDI vil ikke starte
Tak for svar
Har lige set den tyske film, jeg vil i morgen kontrollere returløbet fra dyserne
Har lige set den tyske film, jeg vil i morgen kontrollere returløbet fra dyserne
W203/270CDI 525.000 km
Re: 270 CDI vil ikke starte
Har lige været ude og se om jeg kunne starte bilen efter den er blevet kold, bilen startede kortvarigt i ca 10 sekunder for herefter at gå i stå ?
Har så lige været ovre i værkstedet for at checke returlækmængden. Jeg brugte noget klart trykluftslange sammen med nogle adaptere i plast som jeg lige drejede. Der er en returlækmængde under 0,2 cm3 på hver når jeg tørner motoren med starteren i ca 30 sekunder, så jeg mener at de er tætte nok ?
Hvis det er HT- pumpen der ikke kan sætte tryk nok så er der vel heller ikke meget returløb ?
Hmmm, roder videre med det imorgen, det er lidt bøvlet at skal bakse bilen over til en der har testudstyr, men det bliver måske nødvendigt....
Har så lige været ovre i værkstedet for at checke returlækmængden. Jeg brugte noget klart trykluftslange sammen med nogle adaptere i plast som jeg lige drejede. Der er en returlækmængde under 0,2 cm3 på hver når jeg tørner motoren med starteren i ca 30 sekunder, så jeg mener at de er tætte nok ?
Hvis det er HT- pumpen der ikke kan sætte tryk nok så er der vel heller ikke meget returløb ?
Hmmm, roder videre med det imorgen, det er lidt bøvlet at skal bakse bilen over til en der har testudstyr, men det bliver måske nødvendigt....
W203/270CDI 525.000 km
Re: 270 CDI vil ikke starte
Vær sikker på, dieselfilteret er helt fuld.
Re: 270 CDI vil ikke starte
Hmmm, her i morges startede bilen fint og jeg kørte den varm, så slukkede jeg og den ville ikke starte igen så lod jeg den stå i 2 timer så kunne jeg starte den igen, så stoppede jeg den og kunne ikke starte den igen.
Nu ser jeg så at der er en luftbobbel (ca. 15 mm lang) i den klare 8 mm slange der går ind i railen ind mod kabinen. Så det har nok noget med luft at gøre, jeg må ud og se om filteret er helt fyldt.
Nu ser jeg så at der er en luftbobbel (ca. 15 mm lang) i den klare 8 mm slange der går ind i railen ind mod kabinen. Så det har nok noget med luft at gøre, jeg må ud og se om filteret er helt fyldt.
W203/270CDI 525.000 km
Re: 270 CDI vil ikke starte
Så er der skiftet en masse 8 og 10 mm slanger som var revnede i overfladen, o-ringe til pumpe mv er kontrolleret. Men bilen kunne stadig ikke starte, så tog jeg føleren ud af railen, den der vender ind imod kabinen og her var fejlen, trykket havde skåret en lille rille i en grøn o-ring og en lille teflon pakning, så det høje tryk forsvandt ud i lavtryksdelen, nu starter bilen både kold og varm, bare jeg rasler med nøglen
Jeg har sat almindelige o-ringe i, ved ikke om de holder i længden.
Kan man mon købe et sæt med diverse o-ringe fra MB til brændstofsystemet ? incl. den lille grønne der sidder på føleren, det vil være træls at skulle købe en ny føler pga. o-ringen
Tak for råd og vejledning til forummet
Klaus
Jeg har sat almindelige o-ringe i, ved ikke om de holder i længden.
Kan man mon købe et sæt med diverse o-ringe fra MB til brændstofsystemet ? incl. den lille grønne der sidder på føleren, det vil være træls at skulle købe en ny føler pga. o-ringen
Tak for råd og vejledning til forummet
Klaus
W203/270CDI 525.000 km
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: 270 CDI vil ikke starte
Almindelig O ring holder ikke længe. Rep sæt til trykregulator kan købes hos MB forhandler til få penge.
Re: 270 CDI vil ikke starte
Ok, tak for svar, jeg vil bestile nogle stykker imorgen
W203/270CDI 525.000 km