Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
http://www.mister-auto.dk/da/gloderor/m ... _g243.html
Jeg har slået op via nummerplade. Den skriver fra 03-2005.
Hvordan kan 2 forskellige passe til bilen? Den ene med 4,4V og den anden 7V ??
Hvad skal der anvendes til bilen?
Jeg har slået op via nummerplade. Den skriver fra 03-2005.
Hvordan kan 2 forskellige passe til bilen? Den ene med 4,4V og den anden 7V ??
Hvad skal der anvendes til bilen?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Hej.
Som jeg læser de 2 gløderør du linker til, så skal det øverste billige bruges hvis
du har en almindelig v6 CDI'er, og det nederste dyre er til BLUETEC maskinen, motor kode OM642.920.
Som jeg læser de 2 gløderør du linker til, så skal det øverste billige bruges hvis
du har en almindelig v6 CDI'er, og det nederste dyre er til BLUETEC maskinen, motor kode OM642.920.
Mvh. Henrik
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Hej
Tak for dit svar - det er alm V6 jeg har - ej bluetec. Andre må også gerne give en kommentar.
Har du tidligere fået skiftet gløderør på din egen?
Jeg har har min siden sommeren 2009, og har først for ca. 2-3 mdr siden fået melding i display (glødetråd) vises i måske 20-40 sek efter start og slukker derefter. Så med mindre der er gået flere på de par mdr, så er det nok kun 1 der fejler.
Hvor meget skal skrues af før man kommer ned til dem? (jeg ved man skal være forsigtig - skal ej heller selv gøre det). Nogen der kan lave en lille guide, tak.
Tak for dit svar - det er alm V6 jeg har - ej bluetec. Andre må også gerne give en kommentar.
Har du tidligere fået skiftet gløderør på din egen?
Jeg har har min siden sommeren 2009, og har først for ca. 2-3 mdr siden fået melding i display (glødetråd) vises i måske 20-40 sek efter start og slukker derefter. Så med mindre der er gået flere på de par mdr, så er det nok kun 1 der fejler.
Hvor meget skal skrues af før man kommer ned til dem? (jeg ved man skal være forsigtig - skal ej heller selv gøre det). Nogen der kan lave en lille guide, tak.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Hej
Nej, jeg har ikke fået skiftet mine egne, så der kan jeg ikke hjælpe.
Jeg skiftede dem selv på min gamle W124 E300 Turbodiesel et par gange
uden problemer, men de sidder nok ikke ens på de to maskiner.
Nej, jeg har ikke fået skiftet mine egne, så der kan jeg ikke hjælpe.
Jeg skiftede dem selv på min gamle W124 E300 Turbodiesel et par gange
uden problemer, men de sidder nok ikke ens på de to maskiner.
Mvh. Henrik
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Her er en video for C220 CDI og skift af gløderør. Men de sidder nok længere nede på min V-motor.Henrik L. skrev:Hej
Nej, jeg har ikke fået skiftet mine egne, så der kan jeg ikke hjælpe.
Jeg skiftede dem selv på min gamle W124 E300 Turbodiesel et par gange
uden problemer, men de sidder nok ikke ens på de to maskiner.
http://www.youtube.com/watch?v=HGXOmcS72H8
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Du skal bare have motor cover af så sidder de der husk at motor skal være varm så skulle de være nemmer af skifte og paspå de ikke knækker
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Vi prøvede at tage aller øverste motor-plastic-dæksel af, men kunne ikke se dem.270cdi skrev:Du skal bare have motor cover af så sidder de der husk at motor skal være varm så skulle de være nemmer af skifte og paspå de ikke knækker
Så jeg går ud fra du mener et yderligere cover derunder skal af?
Husk at de ikke sidder ens på V-motor i forhold til række hvor de åbenbart sidder lige til at se.
Ja lige præcis, den bør være godt varm, mens det klares.
Vedr. om der er ombygget carbon - har jeg læst at de i værste fald kan være nærmest mulige at få ud pga. størrelse.. men dette bliver vel ikke et problem på for måneder?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Jeg har selv en V6 og nej lige under plastic dæksel har selv lige skiftet mine der sidder et gråt stik på hvert
Du skal sefølig også fjerne det rør der forbinder dine luftfilter til din turbo
Du skal sefølig også fjerne det rør der forbinder dine luftfilter til din turbo
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Tak for info! Hvor købte du dine gløderør? og hvad er prisen.270cdi skrev:Jeg har selv en V6 og nej lige under plastic dæksel har selv lige skiftet mine der sidder et gråt stik på hvert
Du skal sefølig også fjerne det rør der forbinder dine luftfilter til din turbo
og hvilken slags spænding (V) er dine? til V6 cdi w211
Kan det være rigtigt at så længe det ikke en bluetec V6, så er det ligegyldigt om det er 4,4V gløderør eller 7V gløderør?
http://www.mister-auto.dk/da/gloderor/m ... _g243.html
Fra Wikipedia:
E320/300 BlueTEC (2007–2009)
It was a version of the E280 CDI with urea injection and 7G-Tronic automatic transmission.
It was launched in the USA as E320 BlueTEC in 2007 and in Europe as E300 BlueTEC in 2008.
Min har motorkode 642.920
Så min er ikke en bluetec eller hva? bliver lidt i tvivl. Den er fra 2007 (E320 CDI V6) og ikke fra USA. Ud fra ovenstående er det kun E300 der er bluetec herhjemme.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Min har 4,4Volt og jeg købte dem på dba helt nye Bosch for 400,- for 6 stk af en som havde købt forkert men vis dine er 4,4 så skal de nye også være 4,4
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Hej Aliaz
Med hensyn til BLUETEC eller ikke, så har BLUETEC v6 3,0 stelnr. som starter med WDB 211 024 og den almindelige
v6 3,0 320 CDI starter med WDB 211 022, række 6'eren 3,2 i 320 CDI hedder WDB 211 026.
Så vidt jeg ved er motorkoden OM.642 920 på begge v6 maskiner,
for at gøre forvirringen total.
Det er samme ''grundmotor'' bare med en masse forandrede ting på BLUETEC maskinen.
Håber det gør det lidt mere overskueligt.
Med hensyn til BLUETEC eller ikke, så har BLUETEC v6 3,0 stelnr. som starter med WDB 211 024 og den almindelige
v6 3,0 320 CDI starter med WDB 211 022, række 6'eren 3,2 i 320 CDI hedder WDB 211 026.
Så vidt jeg ved er motorkoden OM.642 920 på begge v6 maskiner,
for at gøre forvirringen total.
Det er samme ''grundmotor'' bare med en masse forandrede ting på BLUETEC maskinen.
Håber det gør det lidt mere overskueligt.
Mvh. Henrik
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Tak! Min er en 211022 i stel nr, så det er den "almindelige" V6.
Et andet spørgsmål. Når glødetråden vises i display efter start af bil.... i vel 20-40 sek, hvorefter den slukkes..
så kan det vel også være andet end defekt gløderør, kom jeg lige til at tænke på.
Et andet spørgsmål. Når glødetråden vises i display efter start af bil.... i vel 20-40 sek, hvorefter den slukkes..
så kan det vel også være andet end defekt gløderør, kom jeg lige til at tænke på.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: Gløderør til W211 E320 CDI '07 V6
Gløderør-sluttrinnet kan også være defekt.
Det ser man ofte på V6 CDI...
Det ser man ofte på V6 CDI...