Skift af flammeskive
: 20. mar 2012, 16:16
Hej
Jeg har lige skiftet flammeskive på den 1. cylinder på min W210, E320, 6 cyl diesel, årg 1998, og oplevet noget jeg ikke kan forstå ?
- Jeg har dysen ude og renset sædet, det hele ser fint ud.
- Jeg prøver at skrue den nye spændebolt i hullet, for at se om den glider let.
- Det gør den, kan dreje den helt i bund næsten uden at bruge værktøj.
- Spænder ikke bolten - drejer den kun i indtil jeg kan fornemme den er i bund ! (Bolthovedet er ikke nede ved topstyket).
- Da jeg drejer bolten op igen, kommer der kølevæske op af hullet - Ca 1 deciliter.
- Og her kigger jeg noget. Det havde jeg ikke regnet med !
Nu er det så jeg spørger - Er det normalt ?
Er der direkte forbindelse fra enden af bolthullet til kølesystemet ?
Jeg har samlet motoren igen, startet den og kørt en runde til den var varm. Det lader til at alt er ok, men vil gerne lige bekræftes
Håber på at en eller anden kan forklare det for mig.
Med venlig hilsen
Henrik Markussen
Jeg har lige skiftet flammeskive på den 1. cylinder på min W210, E320, 6 cyl diesel, årg 1998, og oplevet noget jeg ikke kan forstå ?
- Jeg har dysen ude og renset sædet, det hele ser fint ud.
- Jeg prøver at skrue den nye spændebolt i hullet, for at se om den glider let.
- Det gør den, kan dreje den helt i bund næsten uden at bruge værktøj.
- Spænder ikke bolten - drejer den kun i indtil jeg kan fornemme den er i bund ! (Bolthovedet er ikke nede ved topstyket).
- Da jeg drejer bolten op igen, kommer der kølevæske op af hullet - Ca 1 deciliter.
- Og her kigger jeg noget. Det havde jeg ikke regnet med !
Nu er det så jeg spørger - Er det normalt ?
Er der direkte forbindelse fra enden af bolthullet til kølesystemet ?
Jeg har samlet motoren igen, startet den og kørt en runde til den var varm. Det lader til at alt er ok, men vil gerne lige bekræftes
Håber på at en eller anden kan forklare det for mig.
Med venlig hilsen
Henrik Markussen