Side 1 af 1

Skift af flammeskive

: 20. mar 2012, 16:16
af Henrik Markussen
Hej
Jeg har lige skiftet flammeskive på den 1. cylinder på min W210, E320, 6 cyl diesel, årg 1998, og oplevet noget jeg ikke kan forstå ?

- Jeg har dysen ude og renset sædet, det hele ser fint ud.
- Jeg prøver at skrue den nye spændebolt i hullet, for at se om den glider let.
- Det gør den, kan dreje den helt i bund næsten uden at bruge værktøj.
- Spænder ikke bolten - drejer den kun i indtil jeg kan fornemme den er i bund ! (Bolthovedet er ikke nede ved topstyket).
- Da jeg drejer bolten op igen, kommer der kølevæske op af hullet - Ca 1 deciliter.
- Og her kigger jeg noget. Det havde jeg ikke regnet med !

Nu er det så jeg spørger - Er det normalt ?
Er der direkte forbindelse fra enden af bolthullet til kølesystemet ?

Jeg har samlet motoren igen, startet den og kørt en runde til den var varm. Det lader til at alt er ok, men vil gerne lige bekræftes ;-)

Håber på at en eller anden kan forklare det for mig.

Med venlig hilsen
Henrik Markussen

Re: Skift af flammeskive

: 20. mar 2012, 19:01
af CDI
Det er bestemt ikke godt tegn når der kommer kølervæske op af bolt-hullet.

Re: Skift af flammeskive

: 20. mar 2012, 21:46
af Henrik Markussen
Nej vel, men hvad er gået galt og hvad kan jeg gøre ? :?

Re: Skift af flammeskive

: 20. mar 2012, 21:56
af CDI
Sommetider har disse motorer en tendens til at slå revne ved dysebolt.
Hos MB hedder det ny topstykke.
Jeg ved ikke om der er nogle triks uden at skifte topstykke...

Re: Skift af flammeskive

: 7. apr 2012, 14:02
af Jan-DK
Hvis den er tæt nu og man "tør" køre videre :twisted: :?:

Ellers kan det vel blive en bekostelige affære.
Men det kan det jo også hvis den taber alt vandet uden at man opdager det. Puha.