AC kompressor

Alt vedrørende teknik
Besvar
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

AC kompressor

Indlæg af Birke »

Hej forum

Når man tænder for AC-anlægget i en W203T/270CDI, skal man så kunne høre at motoren går lidt op i omdr. ? min gør det ihvertfald ikke...
Er der en elektromagnetisk kobling på kompressoren der trækker den med rundt når der køles ? sådan at selve kompressoreren ikke trækkes med når der ikke køles ? Remskiven kører selvfølgelig rundt hele tiden når motoren kører, men den trækker også selve kompressoren med hele tiden.
Synes ikke rigtig det køler. Kan det først chekkes når det er blevet varmere i vejret, da mindste temp. på AC-panelet er 15 gr. C

Kan ikke lige lure systemet.

Nogen der ved det ?
W203/270CDI 525.000 km
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: AC kompressor

Indlæg af CDI »

Kølekompressorens remskive kører konstant.
Det er en variabel volume kompressor dvs trykket reguleres inde i kompressor ved at ændre stempel slaglængden.
Alt efter kølebehov stiger evt. tomgang.
Kølekompressorens yde evne kan tjekkes med en klima apparet eller en tester.
Tester har det fordel at man kan aflæse evt. fejl samt aflæse flere temp.følere rundt omkring.
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Re: AC kompressor

Indlæg af Birke »

Hej, og endnu engang tak for svar CDI.

Jeg sidder og tænker på om jeg kunne finde en brugt tester til en fornuftig penge, det kunne være lidt spændende at have sådan en. De autoriserede og veludstyrede værksteder får vel nyt en gang imellem.
Ved du hvad sådan en skal hedde ? ja jeg her det sådan at jeg vil det hele selv :roll:

vh Klaus
W203/270CDI 525.000 km
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: AC kompressor

Indlæg af CDI »

Dem kan du ikke bruge privat medmindre du betaler dyre domme i licens osv
Men nettet er fuld udstyr som nææææsten kan det samme og på nogle punkter kan mere end org. tester!
Dog ved jeg ikke hvad disse hedder...
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: AC kompressor

Indlæg af CDI »

Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Re: AC kompressor

Indlæg af Birke »

Tak for svar

Det var egentlig ikke så dyrt, jeg tror jeg kan få et par venner med, så kan vi have sådan en fælles. Jeg har sendt forhandleren en mail for yderlidere oplysninger.

vh klaus
W203/270CDI 525.000 km
Besvar