Side 1 af 1

"NY" brugt gearkasse eller ?

: 4. apr 2012, 09:28
af Schak
Hej alle

Jeg har lidt problemer med min gearkasse/konverter (w211 220 cdi `07) efter 380.000 km.
Jeg har læst her at der er flere der kører til Tyskland og får monteret en renoveret til fornuftige
penge, men det er ikke et alternativ for mig pga. mangl. tid. Herhjemme kan man hos div.
ophuggere få gearkasser der har kørt fra 30.000 til 70.000 km til nogle ligeså fornuftige penge,(10-12.000 kr)
er det et godt alternativ? Er det "bare" at skifte den, eller er der ting der skal kodes/tester på?

vh

Lars

Re: "NY" brugt gearkasse eller ?

: 4. apr 2012, 19:25
af Aliaz
Schak skrev:Hej alle

Jeg har lidt problemer med min gearkasse/konverter (w211 220 cdi `07) efter 380.000 km.
Jeg har læst her at der er flere der kører til Tyskland og får monteret en renoveret til fornuftige
penge, men det er ikke et alternativ for mig pga. mangl. tid. Herhjemme kan man hos div.
ophuggere få gearkasser der har kørt fra 30.000 til 70.000 km til nogle ligeså fornuftige penge,(10-12.000 kr)
er det et godt alternativ? Er det "bare" at skifte den, eller er der ting der skal kodes/tester på?

vh

Lars
Hej. Kunne godt tænke mig at høre en beskrivelse af de problemer du oplever?

Re: "NY" brugt gearkasse eller ?

: 5. apr 2012, 07:10
af Schak
Hej igen

Problemerne er som følger: Ved kold bil rumler/vibrerer det meget ved medløb/meget let speederfod. Træder jeg på speederen eller slipper den
forsvinder det, forsvinder også hvis jeg sætter den i N. Bilen har fået ny converter for 3/4 år siden. Det er i øvrigt ligemeget hvad gear den er i.
På trods af udskiftning af ventil i skiftehuset (hjalp dog meget), synes jeg stadig den "hænger" lidt når den skal ned i gear før f.eks stop ved lyskryds
(bliver for længe i for højt gear), dog kun i kold tilstand. I varm tilstand kører det hele fint, dog er der begyndt at dukke nogle lidt kontante skift op
en gang imellem.
Ved de nævnte reperationer er der skiftet olie på gearkassen, begge rep. er lavet på prof. værksteder.

vh

Lars

Re: "NY" brugt gearkasse eller ?

: 5. apr 2012, 13:30
af Aliaz
Schak skrev:Hej igen

Problemerne er som følger: Ved kold bil rumler/vibrerer det meget ved medløb/meget let speederfod. Træder jeg på speederen eller slipper den
forsvinder det, forsvinder også hvis jeg sætter den i N. Bilen har fået ny converter for 3/4 år siden. Det er i øvrigt ligemeget hvad gear den er i.
På trods af udskiftning af ventil i skiftehuset (hjalp dog meget), synes jeg stadig den "hænger" lidt når den skal ned i gear før f.eks stop ved lyskryds
(bliver for længe i for højt gear), dog kun i kold tilstand. I varm tilstand kører det hele fint, dog er der begyndt at dukke nogle lidt kontante skift op
en gang imellem.
Ved de nævnte reperationer er der skiftet olie på gearkassen, begge rep. er lavet på prof. værksteder.

vh

Lars
Hvad gør skifteventilen? Vil en defekt skifteventil udelukkende give problemer omkring ned- eller opskift af gear i et eller andet omfang? Eller er der andre "funktioner"

Re: "NY" brugt gearkasse eller ?

: 8. apr 2012, 06:30
af Schak
Slet ingen der har noget erfaring med ophuggergearkasser???