Motorvibrationer V-klasse

Alt vedrørende teknik
Besvar
Flev1972
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. apr 2012, 10:49

Motorvibrationer V-klasse

Indlæg af Flev1972 »

Hej
Jeg har bygget min Vito(W638)110CDI 102HK med manuel gearkasse fra 1999 om til V220 CDI 120HK med automatger fra 2002.
Alt fungere perfekt - dog synes jeg at der er en del vibrationer der forplanter sig til karrosseriet. Motoren/drivlinen har kun kørt 130.000km
og spinder som en mis.Har fået kontrolleret dyserne ved Mercedes og de er ok. Som sagt går maskinen jævnt.
Ved belastning kan der også være let brummen i kabinen. Har indtryk af at det blot er et motorophæng.......
De gamle motorophæng havde kørt 460.000km og var revnede og møre. Så da jeg skiftede motor/gearkasse brugte jeg dem fra "donorbilen"
Der var ingen synlige tegn på defekter. Dog er de jo 10 år gamle så de fåes sikkert bedre....... Er der nogen der har erfaringer med dette problem?
Motorophængene ser ud til "bare" at være af gummitypen UDEN væske i. Kan der købes "upgrade" ophæng eller har fabrikken evt. "faceliftet" dem siden 2002?
Eller er det bare BYT TIL NYT :)

Mvh.
Flemming
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Motorvibrationer V-klasse

Indlæg af Velo »

Lyder som et ikke værst bytte.
Jeg går selv og har lidt våde drømme om en V280'er kloning af min Vito

Jeg vil foreslå at du går på opdagelse i motorrummet for at tjekke om der skulle risikere at være en slange eller et rør et eller andet sted det sidder uheldigt så det rører ved karossen. Nogle gange skal der ikke ret meget til for at larmen i bilen bliver ulidelig.
Besvar