w212 CDI E200 eller 220

Alt vedrørende teknik
Silje
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:42

w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af Silje »

Har kik på en w212 CDI E200 og en 220 taxi til en ok pris - er der nogen erfaringer med disse taxier med ca. 260.000 km. på bagen.. ? ved jo godt de kan være slidte men mener at f.eks. de gl. w211,fint kører mindst 500.000, men er den nye model /motor ligeså god og hvad skal man evt. passe ekstra på
Og kan forstå at CDI 200+220 og 250 har helt samme motor, derfor nogen der ved om man kan "opjustere de 2 "små CDI 200 / 220 " til en E250 med de 204 HK eller bliver det fuldstændigt urimeligt svært og dyrt eller ??
- på forhånd tak for alle svar . ;)
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af CDI »

Man kan ikke opgradere 200 til 220 eller 220 til 250 da det er alt for omfattende selvom blokken/topstykke er ens.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.

Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af SLS-AMG »

Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.[/quote]

Tænkt at man nogensinde skulle læse det om en Mercedesmotor. Trist men sandt :cry: :cry: :cry:
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af Aliaz »

Synes også sagtens man kan fornemme, at W211 har kostet mere fra nypris end W212, som virker mere spareagtig.
Jeg har en W211 E320 og bemærkede straks, da jeg satte mig ind i en W212 E200/E220, at kvaliteten slet ikke var den samme. Fik fornemmelsen lige med det samme.
Du vil ikke fortryde en W211 E320 eller E220.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
legoland
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. apr 2012, 11:47

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af legoland »

Er der samme motorproblemer i E350 W212?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af CDI »

legoland skrev:Er der samme motorproblemer i E350 W212?
Det er 642 motoren = V6 CDI, den er god.
Men 651 = række4 CDI.... Puhaaa
legoland
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. apr 2012, 11:47

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af legoland »

Dejligt. Jeg får min (frikørte) E350 stc i næste uge.

Noget jeg skal være opmærksom på?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af CDI »

legoland skrev:Dejligt. Jeg får min (frikørte) E350 stc i næste uge.

Noget jeg skal være opmærksom på?
Det er ikke til at vide.
Frikørt er ren lotto!
ha
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af ha »

CDI skrev:Man kan ikke opgradere 200 til 220 eller 220 til 250 da det er alt for omfattende selvom blokken/topstykke er ens.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.

Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
Håber ikke at det er samme elendige motor der er i min w204 c200 cdi BE fra 2010
Helge
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af CDI »

Skriv stelnr. så kan den slåes op...
Thomas e.
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. apr 2011, 23:01

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af Thomas e. »

Nu har jeg haft en w211 e270 og har nu en w212 e350 4matic
Jeg har absolut ikke fortrudt at jeg har købt en ny.

Det med kvaliteten er bedre i en 211 er jeg ikke enig i (ihvert fald ikke sammenlignet med dem jeg har haft)
Thomas

Nuværende biler
E350 4matic w212 årgang 2012
Sprinter 413 cdi årgang 2003
ha
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af ha »

CDI skrev:Skriv stelnr. så kan den slåes op...
wdd2042011f546508
Helge
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af CDI »

ha skrev:
CDI skrev:Skriv stelnr. så kan den slåes op...
wdd2042011f546508

Din motornr. 651913 30 303657 altså øv motoren!
ha
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af ha »

CDI skrev:Man kan ikke opgradere 200 til 220 eller 220 til 250 da det er alt for omfattende selvom blokken/topstykke er ens.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.

Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
Kan du uddybe, hvad man kan gøre for at forhindre nogle af de ting du nævner
Bl.a den med kæden, da det vel kan give voldsomme følger
Hvor er det man skal kigge efter spild af kølevæske?
Skal man få skiftet dyserne inden udløb af garanti? (jeg har sommetider en fornemmelse af at én af dyserne ikke er med fra start ved koldstart, men kommer hurtig med)
Det med varmevekseleren sker vel på alle modeller jvf. debatten her på siderne.
Og hvad mener du med "hul i hovedet" skruet sammen?
Helge
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w212 CDI E200 eller 220

Indlæg af CDI »

Hmm...
Måske kan hyppigere olieskift (hver 10.000km) forlænge levetiden på kæde og ikke mindst motor.
Hvis der er kølevæskespild, vil den komme med en advarsel i kombi-uret, og det er næsten alle steder den kan blive utæt.
Ang. dyser skal du sige til værkstedet om hvad du føler ved morgenstart. Så bliver dyser sikkert renset. Der skal meget til før de skiftes.
Oliespild varmeveksler kommer typisk omkring 300.000km.
"hul i hovedet".... tjae.... det hele er forskruet, ikke til at komme til, studser knækker, slanger revner, ting og sager rasler løs.... ligner ikke en Mercedes motor logik...
Besvar