w212 CDI E200 eller 220
w212 CDI E200 eller 220
Har kik på en w212 CDI E200 og en 220 taxi til en ok pris - er der nogen erfaringer med disse taxier med ca. 260.000 km. på bagen.. ? ved jo godt de kan være slidte men mener at f.eks. de gl. w211,fint kører mindst 500.000, men er den nye model /motor ligeså god og hvad skal man evt. passe ekstra på
Og kan forstå at CDI 200+220 og 250 har helt samme motor, derfor nogen der ved om man kan "opjustere de 2 "små CDI 200 / 220 " til en E250 med de 204 HK eller bliver det fuldstændigt urimeligt svært og dyrt eller ??
- på forhånd tak for alle svar .
Og kan forstå at CDI 200+220 og 250 har helt samme motor, derfor nogen der ved om man kan "opjustere de 2 "små CDI 200 / 220 " til en E250 med de 204 HK eller bliver det fuldstændigt urimeligt svært og dyrt eller ??
- på forhånd tak for alle svar .
Re: w212 CDI E200 eller 220
Man kan ikke opgradere 200 til 220 eller 220 til 250 da det er alt for omfattende selvom blokken/topstykke er ens.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.
Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.
Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
Re: w212 CDI E200 eller 220
Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.[/quote]
Tænkt at man nogensinde skulle læse det om en Mercedesmotor. Trist men sandt
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.[/quote]
Tænkt at man nogensinde skulle læse det om en Mercedesmotor. Trist men sandt
Re: w212 CDI E200 eller 220
Synes også sagtens man kan fornemme, at W211 har kostet mere fra nypris end W212, som virker mere spareagtig.
Jeg har en W211 E320 og bemærkede straks, da jeg satte mig ind i en W212 E200/E220, at kvaliteten slet ikke var den samme. Fik fornemmelsen lige med det samme.
Du vil ikke fortryde en W211 E320 eller E220.
Jeg har en W211 E320 og bemærkede straks, da jeg satte mig ind i en W212 E200/E220, at kvaliteten slet ikke var den samme. Fik fornemmelsen lige med det samme.
Du vil ikke fortryde en W211 E320 eller E220.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: w212 CDI E200 eller 220
Er der samme motorproblemer i E350 W212?
Re: w212 CDI E200 eller 220
Det er 642 motoren = V6 CDI, den er god.legoland skrev:Er der samme motorproblemer i E350 W212?
Men 651 = række4 CDI.... Puhaaa
Re: w212 CDI E200 eller 220
Dejligt. Jeg får min (frikørte) E350 stc i næste uge.
Noget jeg skal være opmærksom på?
Noget jeg skal være opmærksom på?
Re: w212 CDI E200 eller 220
Det er ikke til at vide.legoland skrev:Dejligt. Jeg får min (frikørte) E350 stc i næste uge.
Noget jeg skal være opmærksom på?
Frikørt er ren lotto!
Re: w212 CDI E200 eller 220
Håber ikke at det er samme elendige motor der er i min w204 c200 cdi BE fra 2010CDI skrev:Man kan ikke opgradere 200 til 220 eller 220 til 250 da det er alt for omfattende selvom blokken/topstykke er ens.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.
Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
Helge
Re: w212 CDI E200 eller 220
Skriv stelnr. så kan den slåes op...
Re: w212 CDI E200 eller 220
Nu har jeg haft en w211 e270 og har nu en w212 e350 4matic
Jeg har absolut ikke fortrudt at jeg har købt en ny.
Det med kvaliteten er bedre i en 211 er jeg ikke enig i (ihvert fald ikke sammenlignet med dem jeg har haft)
Jeg har absolut ikke fortrudt at jeg har købt en ny.
Det med kvaliteten er bedre i en 211 er jeg ikke enig i (ihvert fald ikke sammenlignet med dem jeg har haft)
Thomas
Nuværende biler
E350 4matic w212 årgang 2012
Sprinter 413 cdi årgang 2003
Nuværende biler
E350 4matic w212 årgang 2012
Sprinter 413 cdi årgang 2003
Re: w212 CDI E200 eller 220
ha skrev:wdd2042011f546508CDI skrev:Skriv stelnr. så kan den slåes op...
Din motornr. 651913 30 303657 altså øv motoren!
Re: w212 CDI E200 eller 220
Kan du uddybe, hvad man kan gøre for at forhindre nogle af de ting du nævnerCDI skrev:Man kan ikke opgradere 200 til 220 eller 220 til 250 da det er alt for omfattende selvom blokken/topstykke er ens.
ODB eller boxtuning vil nok være bedst og billigst.
Men ellers er nogle virkelige elendige motorer.
Kæden, knasthjulene ryger på dem.
Næsten alle steder spilder ofte kølervæske.
Varmevekseleren kan spilde olie ved/efter ca.300.000km.
Dyserne ikke så driftssikre.
Og "hul i hoved" skruet sammen motor.
Bl.a den med kæden, da det vel kan give voldsomme følger
Hvor er det man skal kigge efter spild af kølevæske?
Skal man få skiftet dyserne inden udløb af garanti? (jeg har sommetider en fornemmelse af at én af dyserne ikke er med fra start ved koldstart, men kommer hurtig med)
Det med varmevekseleren sker vel på alle modeller jvf. debatten her på siderne.
Og hvad mener du med "hul i hovedet" skruet sammen?
Helge
Re: w212 CDI E200 eller 220
Hmm...
Måske kan hyppigere olieskift (hver 10.000km) forlænge levetiden på kæde og ikke mindst motor.
Hvis der er kølevæskespild, vil den komme med en advarsel i kombi-uret, og det er næsten alle steder den kan blive utæt.
Ang. dyser skal du sige til værkstedet om hvad du føler ved morgenstart. Så bliver dyser sikkert renset. Der skal meget til før de skiftes.
Oliespild varmeveksler kommer typisk omkring 300.000km.
"hul i hovedet".... tjae.... det hele er forskruet, ikke til at komme til, studser knækker, slanger revner, ting og sager rasler løs.... ligner ikke en Mercedes motor logik...
Måske kan hyppigere olieskift (hver 10.000km) forlænge levetiden på kæde og ikke mindst motor.
Hvis der er kølevæskespild, vil den komme med en advarsel i kombi-uret, og det er næsten alle steder den kan blive utæt.
Ang. dyser skal du sige til værkstedet om hvad du føler ved morgenstart. Så bliver dyser sikkert renset. Der skal meget til før de skiftes.
Oliespild varmeveksler kommer typisk omkring 300.000km.
"hul i hovedet".... tjae.... det hele er forskruet, ikke til at komme til, studser knækker, slanger revner, ting og sager rasler løs.... ligner ikke en Mercedes motor logik...