Luftmassemåler
Luftmassemåler
Hej forum
Min C270 CDI ryger en smule sort ved acceleration, luftmassemåleren har nummeret 7.22684.07, jeg har en luftmassemåler liggende med nummeret 7.22684.09.0 (helt ny) er der nogen der ved om de kan det samme, de ser helt ens ud, bortset fra nummeret.
Min C270 CDI ryger en smule sort ved acceleration, luftmassemåleren har nummeret 7.22684.07, jeg har en luftmassemåler liggende med nummeret 7.22684.09.0 (helt ny) er der nogen der ved om de kan det samme, de ser helt ens ud, bortset fra nummeret.
W203/270CDI 525.000 km
Re: Luftmassemåler
Er der ikke et res.del.nr. som som kan starte med A 611 094 0048 ?
Re: Luftmassemåler
Hej
A 611 094 0048 er MB´s eget nummer og vistnok en Bosch. I mange MB ér sidder Pierburg massemålere med nr. 7.22684.07 ligesom i min. Den nye jeg har liggende hedder Pierburg 7.22684.09 og er købt hos FTZ til en 220 CDI motor, i FTZ kataloget skriver de at man skal bruge en Pierburg 7.22684.07 til en 270 CDI altså ikke den samme som til en 220 CDI. Det der undrer mig er at f.eks Gørløse har samme res. nummer til både 220 og 270 CDI.
Hmmm, jeg kan selvfølgelig bare bestille en ny med samme nummer som den jeg har taget ud, men det ville være rart at få brugt nogle af de stumper jeg selv har på lager, specielt nye dele.
A 611 094 0048 er MB´s eget nummer og vistnok en Bosch. I mange MB ér sidder Pierburg massemålere med nr. 7.22684.07 ligesom i min. Den nye jeg har liggende hedder Pierburg 7.22684.09 og er købt hos FTZ til en 220 CDI motor, i FTZ kataloget skriver de at man skal bruge en Pierburg 7.22684.07 til en 270 CDI altså ikke den samme som til en 220 CDI. Det der undrer mig er at f.eks Gørløse har samme res. nummer til både 220 og 270 CDI.
Hmmm, jeg kan selvfølgelig bare bestille en ny med samme nummer som den jeg har taget ud, men det ville være rart at få brugt nogle af de stumper jeg selv har på lager, specielt nye dele.
W203/270CDI 525.000 km
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Luftmassemåler
FTZ nr. 722684.07 passer til ca. 50 MB modeller bl.a. W203 - 220 CDI og 270 CDI.
FTZ nr. 722684.09 passer til mange BMW / Rover og ca. 10 MB modeller bl.a. W203 - 220 CDI, men 270 cdi er ikke nævnt. Når du har den liggende kan du bare afprøve den. Jeg tror ikke det kan skade noget. Der er i øvrigt mange andre godt brugte komponenter i en motor m. over en halv mill. km.bag sig som i mere eller mindre sammenhæng kan være årsag til lidt røg.
FTZ nr. 722684.09 passer til mange BMW / Rover og ca. 10 MB modeller bl.a. W203 - 220 CDI, men 270 cdi er ikke nævnt. Når du har den liggende kan du bare afprøve den. Jeg tror ikke det kan skade noget. Der er i øvrigt mange andre godt brugte komponenter i en motor m. over en halv mill. km.bag sig som i mere eller mindre sammenhæng kan være årsag til lidt røg.
Re: Luftmassemåler
Hej
De var så flinke hos Mekonomen, at de byttede til en 7´er i stedet for en 9´er, det var jo rigtig fint, men det hjalp ikke.
Jeg tror fejlen ligger i den dims (A 000 545 05 27) der styrer turboen. Er det ikke sådan at hvis jeg får husets frue til at gasse op og ned, så skal jeg kunne se at armen på turboen kører op og ned ? jeg har kontrolleret at "iris blenden går let" og ved at suge i slangen med kyssetøjet, kan jeg let få den til at bevæge sig, men den bevæger sig ikke når jeg tilslutter til vacuumenheden. Jeg kan mærke at der er vacuum på primærsiden af vacuumenheden, men der kommer ikke noget ud i den anden ende skal der ikke det ? eller skal bilen køre, altså hjulene dreje rundt for at der gør det ? Jeg kan ikke lige lure den tingest der.........
De var så flinke hos Mekonomen, at de byttede til en 7´er i stedet for en 9´er, det var jo rigtig fint, men det hjalp ikke.
Jeg tror fejlen ligger i den dims (A 000 545 05 27) der styrer turboen. Er det ikke sådan at hvis jeg får husets frue til at gasse op og ned, så skal jeg kunne se at armen på turboen kører op og ned ? jeg har kontrolleret at "iris blenden går let" og ved at suge i slangen med kyssetøjet, kan jeg let få den til at bevæge sig, men den bevæger sig ikke når jeg tilslutter til vacuumenheden. Jeg kan mærke at der er vacuum på primærsiden af vacuumenheden, men der kommer ikke noget ud i den anden ende skal der ikke det ? eller skal bilen køre, altså hjulene dreje rundt for at der gør det ? Jeg kan ikke lige lure den tingest der.........
W203/270CDI 525.000 km
Re: Luftmassemåler
SLKkompressor, kan du nævne nogle ting, der kan være årsag til røg ? det er ikke slemt, men der er alligevel noget.
Der er ikke noget at se i tomgang eller ved højere hastigheder når speederen holdes konstant, der er når man jokker speederen ned, lidt eller meget, at det kommer nogle sorte pust.
Der er ikke noget at se i tomgang eller ved højere hastigheder når speederen holdes konstant, der er når man jokker speederen ned, lidt eller meget, at det kommer nogle sorte pust.
W203/270CDI 525.000 km
Re: Luftmassemåler
I øvrigt virker bilen sløv, den gider ikke rigtig at komme afsted når jeg giver f.eks 3/4 gas.
W203/270CDI 525.000 km
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Luftmassemåler
Hvis røgen er lidt blålig kan det være slidte ventilstyr og en slidt turbolader hvilket sløvheden tyder på.
Sort røg kommer når forbrændringen får overskud af brændstof hvilket er svært at regulere i det øjeblik spederen aktiveres. Måske kan en slidt turbo ikke følge med behovet for ladeluft. Turbo kan være snavset og det samme kan ladeluftkøleren som også kan være lettere tilstoppet. Brændstofdyser kan være slidt hvilket giver dårlig forbrænding. Jeg ville som det første forsøge med Bell Add rense kur lige før en længere tur på motorvej og i en periode tilsætte Bell Add i brændstoftanken lige efter brugsanvisningen
Sort røg kommer når forbrændringen får overskud af brændstof hvilket er svært at regulere i det øjeblik spederen aktiveres. Måske kan en slidt turbo ikke følge med behovet for ladeluft. Turbo kan være snavset og det samme kan ladeluftkøleren som også kan være lettere tilstoppet. Brændstofdyser kan være slidt hvilket giver dårlig forbrænding. Jeg ville som det første forsøge med Bell Add rense kur lige før en længere tur på motorvej og i en periode tilsætte Bell Add i brændstoftanken lige efter brugsanvisningen
Re: Luftmassemåler
Hej, tak for svar
Jeg har gennemgået luftsystemet helt ude fra indtaget, nyt luftfilter, vingerne på turboen ser umiddelbart ikke slidte ud og iris-blenden bevæger sig let når jeg pumper lidt vacuum. Intercooleren tog jeg af og sprøjtede lidt forstøvet motorrens ind i, så skyllede jeg den igennem med varmt vand, der kom meget sort skidt ud. Vacuummembranen på EGR- ventilen var meget utæt, så nu har jeg sat en prop i slangen på denne. Så har jeg skrabet rigtig meget snask ud fra inds. manifolden og EGR- blandekammeret, nu kører den meget bedre, der er kun lidt helt sort røg ved acceleration. (kortvarigt når pedalen trykkes ned)
Jeg giver den nu noget Bell-ad i tanken de næste tankfulde.
EGR- systemet må være skyld i alt det l... jeg har kunnet skrabe ud, jeg tænker så på om bilen vil kunne klare en forureningstest til syn med EGR frakoblet ? Jeg har dog købt en ny brugt på e-bay i Tyskland som jeg sætter på. Det er bare utroligt at man kører udst. gas ind i motoren igen, er det for at sænke forbrændingstemp. for at undgå NOx ? eller.....Det var vist ikke det Rudolf Diesel havde tænkt sig, da han opfandt Dieselmotoren
Jeg har gennemgået luftsystemet helt ude fra indtaget, nyt luftfilter, vingerne på turboen ser umiddelbart ikke slidte ud og iris-blenden bevæger sig let når jeg pumper lidt vacuum. Intercooleren tog jeg af og sprøjtede lidt forstøvet motorrens ind i, så skyllede jeg den igennem med varmt vand, der kom meget sort skidt ud. Vacuummembranen på EGR- ventilen var meget utæt, så nu har jeg sat en prop i slangen på denne. Så har jeg skrabet rigtig meget snask ud fra inds. manifolden og EGR- blandekammeret, nu kører den meget bedre, der er kun lidt helt sort røg ved acceleration. (kortvarigt når pedalen trykkes ned)
Jeg giver den nu noget Bell-ad i tanken de næste tankfulde.
EGR- systemet må være skyld i alt det l... jeg har kunnet skrabe ud, jeg tænker så på om bilen vil kunne klare en forureningstest til syn med EGR frakoblet ? Jeg har dog købt en ny brugt på e-bay i Tyskland som jeg sætter på. Det er bare utroligt at man kører udst. gas ind i motoren igen, er det for at sænke forbrændingstemp. for at undgå NOx ? eller.....Det var vist ikke det Rudolf Diesel havde tænkt sig, da han opfandt Dieselmotoren
W203/270CDI 525.000 km
Re: Luftmassemåler
Egr'en er for at sænke forureningen. men med Commom rail motorene (Cdi) er den lavere udstødnings tempratur den blevet et stort tilsodnings problem.
Jeg ved ikke om du har haft manifolden helt af eller du bare har rengjort den ind i enden. Når den er godt klisteret til med sort "baj" plejer den at
være tilklisteret nede omkring de spjæld som M55 motorren regulere og derfor kan de køre lidt træls og give lidt forsinket speeder respons.
Så hvis du vil gøre det helt færdigt, så af med manifolden og få den renset helt, Der kan sagtens sidde en tyk belægning ned omkring ventilerne.
Det slam som sidder dernede vil du ikke kan få ordentlig væk med Bell add.
Go' arbejdslyst ( det er rigtig sort arbejde )
Oej
Jeg ved ikke om du har haft manifolden helt af eller du bare har rengjort den ind i enden. Når den er godt klisteret til med sort "baj" plejer den at
være tilklisteret nede omkring de spjæld som M55 motorren regulere og derfor kan de køre lidt træls og give lidt forsinket speeder respons.
Så hvis du vil gøre det helt færdigt, så af med manifolden og få den renset helt, Der kan sagtens sidde en tyk belægning ned omkring ventilerne.
Det slam som sidder dernede vil du ikke kan få ordentlig væk med Bell add.
Go' arbejdslyst ( det er rigtig sort arbejde )
Oej
Re: Luftmassemåler
Hej
Nej, jeg har godt nok ikke haft hele manifolden af, men det var nok en god at gøre det. M55 hvad er det for noget ? og hvordan virker det ?
Ja, det må godt nok være definitionen på sort arbejde.
vh Klaus
Nej, jeg har godt nok ikke haft hele manifolden af, men det var nok en god at gøre det. M55 hvad er det for noget ? og hvordan virker det ?
Ja, det må godt nok være definitionen på sort arbejde.
vh Klaus
W203/270CDI 525.000 km