Klimaanlæg

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Klimaanlæg

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hej i varmen

På panelet til mit klimaanlæg kan jeg i parametrene se at udblæsningstemperaturen svinger mellem 6 og 8 grader når der er fuld køling af kabinen , og en gang imellem stiger inbl-temperaturen til ca 15 g og falder så igen til 6-8 gr


Er dette normalt????............... Som sådan tror jeg ikke der er noget galt med anlægget da det køler rimeligt ,og man skal jo nok ikke regne med at kunne sidde i 18 gr når det er næsten 30 g varmt 8)

Hvor meget køler jeres?????????????????
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: Klimaanlæg

Indlæg af super-mario »

Mit klima er den lille model men jeg kan sagtens holde 18 grader i bilen hvis jeg vil selv om der er 30 grader udenfor.

Et klima anlæg har det med at tabe en lille smule kølemiddel med tiden og det er meget afgørende at der er korrekt mængde på.
På din bil mener jeg at der er ca 900 gram på og bare 50 gram er nok til at give udsving i køleevnen.
Få lavet et service på dit klima med vacumtest, kompressorolie, sporingsvædske og kølemiddel.

Mvh.Jan
Besvar