Restgæld og KM Tal

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af Martin_E320CDI »

Bri_jac skrev:
Mercedese290 skrev:Efter pinsen ringer jeg til politiet og hører dem om hvad der er af muligheder , og kan jeg anmelde ham for bedrageri gør jeg det og så må jeg se hvad der sker.I handlen med Mercedesen tog han min Audi i bytte og den fandt jeg et par måneder senere på Dba med 235 000 på uret i stedet for de 425 000 den havde kørt- så det er ikke et enkelt stående eksempel :shock:
Kan du ikke lægge et par oplysninger ud så vi kan undgå at handle med den hundehandler


Jo det kan jeg godt ................. han hedder Paja Barbul og bor i Skævinge .Jeg trodsede mine principper og handlede bilen til trods for at jeg plejer at sige undskyld , forkert nummer når jeg får gebrokkent i røret. Jeg er ikke racist men har bare altid haft problemer med dem når de har købt og ikke omreg til tiden og det er endt med anmeldelser fra min side af :( .
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af BWJ »

Håber du får noget ud af anmeldelse, ell. evt. stævning.
Du har jo en fin sag når du samtidig kan påvise svindel med din byttebil. :?
ZOOM ZOOM.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af mercelsker »

Tag fat i forbrugerklagenævnet. Hvis handlen er under 100.000 kr tager de sagen. Han vil blive anset som forhandler da han har solgt flere biler, og så vinder du helt sikkert.
Google ham og find gamle salgsannoncer fra andre biler han har solgt og print dem ud (det er bevis for at han er forhandler). Google hans telefonnummer og hans email adresse og hans gadenavn osv. så dukker annoncerne op.

Mvh..
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af BWJ »

mercelsker skrev:Tag fat i forbrugerklagenævnet. Hvis handlen er under 100.000 kr tager de sagen. Han vil blive anset som forhandler da han har solgt flere biler, og så vinder du helt sikkert.
Google ham og find gamle salgsannoncer fra andre biler han har solgt og print dem ud (det er bevis for at han er forhandler). Google hans telefonnummer og hans email adresse og hans gadenavn osv. så dukker annoncerne op.

Mvh..
Han har cvr nr. for bla. rengøringsfirma
ZOOM ZOOM.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af mercelsker »

BWJ skrev: Han har cvr nr. for bla. rengøringsfirma
Endnu bedre, det havde 'min' også.
Da jeg havde problemet lagde forbrugerklagenævnet ret stor vægt på at jeg havde ca. 10 udprintede ældre annoncer fra andre biler han havde solgt indenfor et par år, så hvis du kan finde sådanne så står du meget stærkt. Jeg havde god success med at google hans telefonnummer for det er jo det han skriver i annoncerne, på dba osv.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af Martin_E320CDI »

Det kunne da godt være at jeg skal ringe til forbru.............nævnet og forelægge dem sagen , men jeg tror nu at det mere at det er en politisag nu hvor det er bedrageri. Det er rigtigt at han har et rengøringsselsskab og dermed er indehaver af et cvr nr. Hvad jeg kan få ud af det er jeg ret usikker på da idioten sikkert ikke har en rød reje at betale med men jeg er fast besluttet på at svinet skal ned med nakken :lol:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af Martin_E320CDI »

Ja det er ham
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
pbro
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. apr 2012, 18:09

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af pbro »

Findes det samme system i tyskland, eller er der andre måder at tjekke km tal på.
Kan mand med en håndscanner tjekke det rigtige km tal :?:
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af BWJ »

Så er fejlen rettet, det var en fejl fra Mercedes finans :evil:
Morale: det er ikke altid rigtigt hvad der står i bilbogen :roll:
ZOOM ZOOM.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af Finn Donati »

Nå men jeg prøvede lige at indtaste mit regnr. (FC34969).
Og det er lidt mystisk med syn af bilen, for jeg købte den som afhentningsbil hos en Ford forhandler 24-05-2012,
og han fortalte at de havde prøvet at køre den til syn, men der var flere fejl så den blev ikke godkendt.
Han viste mig synsrapporten, og de fejl der var noteret:

bremseslange, defekt, højre, 1. aksel
bremseslange, defekt, begge, 2. aksel
bremserør, tæret, langsgående
stoplygte, virker ikke, venstre
fjeder, knækket, begge, 1. aksel
fjederkonsol, tæret, 1. aksel
sidepanel, zone C, tæret

Fristen for omsyn var udløbet 13-05-2012, og ingen af fejlene var blevet lavet, det er jo også
derfor de sælger den som afhentningsbil.
Men på www.nummerplade.net står der at den har været til omsyn 12-05-2012, hvor den er godkendt uden fejl.
Jeg har ringet til sælger, men han siger at de 100% sikkert ikke har været til omsyn med den.

Hvad dælen er der foregået? Har synshallen lavet en fejl, og tastet den ind som godkendt? Så er det da bare mærkeligt at de lige gør det dagen før fristen udløber..

Mvh. Finn
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af BWJ »

Den er sgi da til lang pibe, så har du pludselig en synet bil :D
ZOOM ZOOM.
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af gulf »

Mon ikke der er nogen (måske ham der byttede den til en ford), der har fået "fusket" den igennem, og så alligevel fortrudt. Men det kan man jo ikke, så derfor er den alligevel solgt med åbenhed omkring fejlene. Ellers kan det vel være en taste-fejl.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Restgæld og KM Tal

Indlæg af Finn Donati »

Ja jeg forstår det ikke helt da, men det gør da ikke noget hvis den på mystisk vis er godkendt :-)

På synsrapporten fra 11-04-2012 står der:
Synssted
Applus+ Bilsyn
Soltoften 4
7900 Nykøbing M.

Og på rapporten fra 12-05-2012 står der:
Synssted
Kristian Odgaard Aps
Vesterbro 12
7900 Nykøbing M.

Odgaard er den Ford forhandler jeg købte bilen af, og de har ingen bilsyn afd.

Må nok bare vente og se hvornår den bliver indkaldt næste gang.
Besvar