Hård undervogn

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mansfeldt
Indlæg: 13
Tilmeldt: 8. maj 2012, 12:55

Hård undervogn

Indlæg af Mansfeldt »

Hejsa,

Dette er mit andet indlæg i dag, beklager - men har en del spørgsmål om min nye bil ;)

Da jeg købte min W219 var bilen monteret med 20" alu fælge, og MEGA meget sænket, så jeg følte virkelig at alt comfort var væk i bilen, derfor valgte jeg at sætte standard fjederne på bilen, og købe et sæt originale 18" MB fælge. Dette hjalp gevaldigt ;)

Men jeg må indrømme at jeg stadig syntes bilen er meget hård at køre i - altså ikke på fx. motorvej hvor man ofte oplever bløde "hop". Der kan jeg mærke at fjederne fungere ganske fint - men når jeg fx. køre i København ved ujævne veje, så kan jeg mærke alle stød i bilen, og helt op i rettet. Jeg tvivler simpelthen på at en CLS´er skulle have så dårlig comfort fra fabrikken og tror derfor at noget er galt.
For 1 måneds tid siden kørte jeg til Mercedes i herlev og betalte for et 2 timers tjek hvor en mekaniker kørte en tur og efterfølgende testet støddæmperne på et test-felt - og han sagde alt var i orden. Så nu er jeg bare endnu mere forrviret :?

Har i et super godt bud på noget jeg bør undersøge ? Eller hvad der evt. kan være galt ?
Bilen er ikke monteret med luft-undervogn, det er bare normale fjeder og støddæmpere.

Tilsidst kan nævnes at bilen også har fået skiftet bære-arme og hjullejer samt efterfølgende blevet sporet.

Mvh Brian
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Hård undervogn

Indlæg af SLKkompressor »

Du kunne have valgt 17 " fælge og højere dæk for mere komfort. Måske er der monteret sportsstøddæmpere.
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Re: Hård undervogn

Indlæg af Birke »

Ja, nu er en MB jo ikke en Citroen...det sagde jeg ikke, men højere dæk og mindre fælge. Jeg har en W203/270CDI, da jeg købte den kørte den på 18 tommer fælge og 225-18-45 dæk, det var forfærdeligt, lidt ligesom en bobslæde, så jeg skiftede til 16 tommer fælge og 215-55-16 dæk (det som bilen er født med), nu er komforten rigtig god, selvfølgelig kan man mærke når man kører på en grusvej, men det er meget meget bedre end da jeg havde 18 tommer på.
W203/270CDI 525.000 km
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hård undervogn

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg har 235/40/18 på min nu, og det fortryder jeg lidt, for komforten er væk ( i forhold til de 225/50-- eller 55/16 der sad på da jeg købte den. Men hold da op det ser da smart ud, men jeg elsker nu min MB på grund af komforten. Til næste sommer ryger der originale 16 tommer MBfælge på med helårsdæk.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Mansfeldt
Indlæg: 13
Tilmeldt: 8. maj 2012, 12:55

Re: Hård undervogn

Indlæg af Mansfeldt »

Øv så skulle jeg have valgt 17" ;(
Men jeg bad bare Mercede om at skaffe de fælge bilen var født med, og det er 18", jeg havde så bare håbet bilen var bedre bygget til de 18".
Men havde jeg vidst det med hårdhed før havde jeg spurgt efter 17".

Men tak for jeres svar - men ang. støddæmpere, kan de ikke have en fejl ? Som mekanikerne måske ikke har kunne måle på test feltet ?
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Hård undervogn

Indlæg af SLS-AMG »

En CLS er udlagt til den hårde side især med stålundervogn,
så der er nok ikke så meget at gøre desvære,
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Hård undervogn

Indlæg af SLKkompressor »

Når en mekaniker tester støddæmpere er det om de dæmper eller ikke dæmper og ikke om de dæmper mere eller mindre. Måske er CLS monteret standart med hårdere støddæmpere? CLS er vel sænket i forhold til E klasse og derved pliver affjedringen hårdere.
Mansfeldt
Indlæg: 13
Tilmeldt: 8. maj 2012, 12:55

Re: Hård undervogn

Indlæg af Mansfeldt »

SLKkompressor skrev:Når en mekaniker tester støddæmpere er det om de dæmper eller ikke dæmper og ikke om de dæmper mere eller mindre. Måske er CLS monteret standart med hårdere støddæmpere? CLS er vel sænket i forhold til E klasse og derved pliver affjedringen hårdere.
Tak for svaret - den er dog ikke sænket, men vil nødig købe nye stødæmpere hvis ikke det gør nogle forskel på comfort.
Hvordan finder jeg så ud af om de fejler noget ? Troede faktisk det var det Mercedes i herlev kunne teste.
Besvar