Start problemer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Schomacker
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. apr 2012, 12:04

Start problemer

Indlæg af Schomacker »

Efter udskiftning af dieselfilter og forfilter på min C250D har jeg fået det problem at den ikke vil starte når den har stået natten over. Er ved at være lidt træt af mit vækkeur ringer hver nat og jeg må ned og starte den og køre en lille tur for at være sikker på at den vil starte om morgenen.
Hvis den får lov at stå natten over kan jeg se at der er kommet en luftlomme i slangen til filtret og den vil først starte efter jeg har fyldt filter og slange op. Inden jeg skiftede filtre var der aldrig start problemer.
Jeg har efterset/efterspændt alle spændebånd som desuden er forholdsvis nye. Har dog undret mig over at der ikke er en udluftningsventil eller lign. men det er der måske ikke på den model.

Hvad kan jeg have overset ?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Start problemer

Indlæg af BWJ »

Det er med garanti pakninger/o-ringe på en af dele du har skiftet.
ZOOM ZOOM.
Schomacker
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. apr 2012, 12:04

Re: Start problemer

Indlæg af Schomacker »

Måske, men de er jo også helt nye ?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Start problemer

Indlæg af jensen »

Hvis ikke den er utæt (fugtig)oven i brændstofpumpen ville jeg gi den en ny dieselvarmer
Schomacker
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. apr 2012, 12:04

Re: Start problemer

Indlæg af Schomacker »

Har været i tankerne, men den startede jo fint og uden problemer inden jeg skiftede filter ?

Nogen der har en god idé til hvordan man får luften væk ?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Start problemer

Indlæg af jensen »

Ved forfiltret og stopperen sidder der også en o ring og hvis de også er skiftet og alt ser tørt og tæt ud må du jo prøve at trykprøve systemet
Schomacker
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23. apr 2012, 12:04

Re: Start problemer

Indlæg af Schomacker »

Jeg har nu udskiftet forfilter igen og alle slanger og spændebånd frem til dieselfiltret, og nu spinder hun igen som en lille sød kattekilling selv efter 12-14 timer, så problemet var åbenbart en utæt slange.

Tak for svarene og hjælpen
Besvar