Fejl ml 270 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Fejl ml 270 CDI

Indlæg af HyL »

Hej alle.

Jeg går og døjer med at min ml 270 cdi går i limp mode et par gange om ugen. Det er ikke så slemt da jeg bare kan holde ind og genstarte motoren og så kører den fint igen.

Jeg bliver ved med at få følgende fejlkoder. Er der et klogt hoved som ved hvad jeg skal kigge efter ???

P1189 Inlet port shutoff M55 (Inlet port shutoff motor)
P1189 Inlet port shutoff Open circuit
P1189 Inlet port shutoff Short circuit
P1189 Inlet port shutoff The flaps jam in the closed position.
P1189 Inlet port shutoff The flaps jam in the open position.
P1189 intake air turnoff switch valve Y83


P0703 Torque Converter/Brake Switch B Circuit Malfunction


C1200 Stop Light Switch Open/Shorted/Implausible <--- when faulty ESP/BAS light is on

Mvh og på forhånd tak for indput
Jacob
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Fejl ml 270 CDI

Indlæg af SLKkompressor »

Du kan prøve Google: MB fejlkode P1189 som nævner utæt krumtapventilation f. eks defekt slange.
MB fejlkode P0703 og C1200 foreslår skift af bremselyskontakt.
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: Fejl ml 270 CDI

Indlæg af super-mario »

SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Fejl ml 270 CDI

Indlæg af SLS-AMG »

Fejl på M55 servo motor som styre indsugningskanalfrakobling i indsugningsmanifold..
Fejl på stoplyskontakt
Det er 2 kendte fejl..
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: Fejl ml 270 CDI

Indlæg af HyL »

Tak for indspark. Det var netop for at høre om det var kendte fejl så jeg ikke skulle til at " rode i blinde " :-)

Jeg må have hovedet i maskinen :-)
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Re: Fejl ml 270 CDI

Indlæg af Birke »

Jeg har haft de samme fejl og symptomer på min 270 CDI, jeg har sat en ny indsugningsmanifold på, da plastspjældene til at lukke for luft i den ene af to kanaler og deres aksler var meget slidte. Motoren der styrer disse spjæld var heller ikke god, der er en fjeder der skal trække akslen retur, den var blevet træt. Snakkede med P. Christensen i Kolding om det, og de sagde at det var en almindelig fejl, når de har kørt en del km.
Jeg valgte at købe en original, da en af landets kendte reservedelspushere ikke formåede at levere. Den jeg købte hos P. Christensen var en komplet indsugningsdel med både EGR, alurøret hvor forarmning til diesel sidder i, stillemotor m.v. til 5000 kr. Nu kører den bare igen uden limp mode.
W203/270CDI 525.000 km
Besvar