e200 station w212

Alt vedrørende teknik
Besvar
zaiby
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2012, 12:25

e200 station w212

Indlæg af zaiby »

Hej

Det er første gang jeg har købt en Mercedes, så vil lige høre jer her inde, hvad jeg skal være opmærksom på ved denne bil.

Det drejer sig om en E200 CDI stationcar type 212 og den har kørt omkring 250.000km.

Hvilke ting skal jeg få skiftet ud når jeg modtager den, og evt være opmærksom på?

Mvh Zaiby
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: e200 station w212

Indlæg af SLS-AMG »

Tilykke med den, sådan en 212er køre rigtigt godt. den har kun et svagt punkt som hedder OM 651 nemlig motoren
den er mercedes ikke stolt af. tror ikke der køre mange frikørte taxaer rundt som ikke har fået skift motor mindst 1 gang
og dyser en 2-3 gange plus ledningsnet på motor og vandpumpe og dieselfilterkonsol.

Undskyld hvis jeg lyder negativ men taler at erfaring.

så husk og få noget garanti på bilen. Men ellers en rigtig fed bil..
zaiby
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2012, 12:25

Re: e200 station w212

Indlæg af zaiby »

Tak :)

Jeg ved at motoren ikke har været udskiftet i den, skal jeg overveje at få den skiftet ud med en der har kørt mindre eller bare vente og se?
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: e200 station w212

Indlæg af SLS-AMG »

Nej det ville nok være lige voldsomt nok, prøv nu lige og kør og se hvordan det går.
Man kan jo blive glædelige overrasket :wink:
zaiby
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2012, 12:25

Re: e200 station w212

Indlæg af zaiby »

kk så må jeg håbe på det bedste.

Ved du noget omkring ekstra udstyr til sådan en bil?
jeg ved nu når man køber en ny, kan man vælge en hel masse, er det noget man kan få efter-monteret til denne?
Er interesseret i en Harman Kardon Lydpakke og parkeringssensor ?? :S
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: e200 station w212

Indlæg af Finn Donati »

Jeg kører taxa i en w212.

Den vi har nu har kørt ca 80000km, og det eneste der har været istykker på den, var noget med luften der var faldet af inden i føresædet.

Den forrige w212 vi frikørte, fik skiftet en del dyser, inden de fik lavet en opdateret version der ikke går istykker. Og så fik den skiftet noget ledningsnet på motoren.
Og den skulle have nye bremseskiver ved hvert service!. (den nye kører 3 service eftersyn på et sæt skiver).

Jeg tror ikke der er nogen w212 her i Silkeborg Taxa der har fået skiftet motor, men vi har så heller ikke så mange, vist 5 ell. 6stk.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: e200 station w212

Indlæg af Finn Donati »

Zaiby:

Bak-kamera er 6000 gange bedre end parkeringssensor.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: e200 station w212

Indlæg af SLKkompressor »

Har prøvet Bak-kamera og det er helt formidabelt. Er vist også lettere at eftermontere. Køb nu et originalt.
zaiby
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2012, 12:25

Re: e200 station w212

Indlæg af zaiby »

Det lyder betryggende Finn :D
Og tak for jeres info :)

Så må jeg prøve med et kamera denne gang, har dog aldrig prøvet sådan et, mon ik det går.

Men kan ik forstå at det skulle være nemmere, da man ikke kan "holde øje" rundt omkring mens man kigger i skærmen :S
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: e200 station w212

Indlæg af Finn Donati »

Godaften,
Du bruger bak-kameraet feks. når du bakker ind i en parkeringsbås, først bruger du jo normalt udsyn og spejlene til at ramme båsen rigtigt, og når du er næsten inde, kigger du på skærmen, og så er det meget nemt at se præsis hvornår du skal stoppe.
Hvis der feks. er en række parkeringsbåse i vejsiden, og du vil parkere i én hvor der ingen holder bag dig, kan du ikke bruge parkeringssensor til noget, men med kameraet kan du nemt se præsis hvornår du har bagenden indenfor båsen. Så kommer man aldrig til at parkere med "røven" indover båsen bagved.

Jeg bruger det også hvis jeg skal ud af en parkeringsbås, og der både holder en bil foran og bagved, så jeg må køre frem og tilbage et par gange inden jeg kan komme ud (w212 stationcar er jo en lang bil), så er kamera perfekt til at se hvor langt du kan bakke, uden at ramme bilen bagved.

Men det skal også siges at jeg hader Mercedes parkeringssensor, efter vi havde en w211 med det skrammel installeret.. hver gang værkstedet lavede det, holdte det kun et par uger, så var systemet defekt igen. Til sidst opgav værkstedet (Ejner Hessel Silkeborg) at lave det, og bilen blev frikørt og solgt med defekt parkeringssensor.
Og når det endelig virkede, og jeg hængte en cykel bagpå, så hylede den hver gang jeg holdte stille for rødt lys, selvom gearet jo var i D.
Det er forhåbentlig bedre i en w212 :-) Men jeg tør ikke tage chancen igen, slet ikke når vi bare kan få kamera istedet.

Og jeg har iøvrigt MANGE historier om Ejner Hessel Silkeborg's udueligheder, til sidst blev vi nødt til at køre bilen til Bache i Tilst, for at få bilen lavet så det duede. Og siden Hessel overtog den afdeling, har vi købt bilerne hos Autogården i Viborg, og får service der. Men alt det er en helt anden historie.
Besvar