tryk på kølvand

Alt vedrørende teknik
Besvar
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

tryk på kølvand

Indlæg af gutman »

hej jeg bøvler med min 270cdi som sætter overtryk i kølerslanger osv når bilen er kold kommer der kold damp op af expansions beholderen skrues låget på er slanger som de skal være alm hård indtil bilen kommer op i omdrejninger så bliver de spændt ud til bræstepunktet stenhårde vandpumpe er skiftet samt termostat for 1/2 år siden samt div slanger og låg på beholder bilen kører fejlfrit så tror ikke på at det er toppakning der er gået . når bilen er helt kold stået et par dage og låg løsnes er der stadig tryk på system så kølervæske bliver trykket ud . når bilen har kørt 20-30 km begynder vandet at blive trykket ud af låg og ikke overløb . bilen er en 210 nogle der har et bud på fejlfinding
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: tryk på kølvand

Indlæg af SLKkompressor »

Der er vist ikke andre bud end toppakning utæt for tryk fra en el. flere cyl.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: tryk på kølvand

Indlæg af CDI »

.....eller revnet topstykke....
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: tryk på kølvand

Indlæg af gutman »

det er også min frygt . desværre hvad med det alu manifold der løber uden om insugningsmanifoldet kan det være revnet eller er der ikke tryk i det evt blænde det af det skal siges at der ikke er varme i kabine . og det kan ikke være termostat der driller evt motoren har kørt 630 t km og fik ny top ved 350 tkm
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: tryk på kølvand

Indlæg af Finn Donati »

Hvis der ikke er varme i kabinen, er et typisk symptom på at der ikke er kølevæske nok i systemet..

Jeg havde engang en Hyundai (3.0 V6) med utæt top, den kørte fint nok, men så snart der ikke var varme i kabinen, skulle man fylde kølevæske på, ellers gik der ikke længe inden den begyndte at overophede. Til sidst måtte vi skifte motoren ud, men den kørte lææænge fint nok, bare man fyldte væske på for hver 3-400km
Besvar