remstrammer dæmper udsiftning

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

remstrammer dæmper udsiftning

Indlæg af Administrator »

Kan det virkeligt være rigtigt, at man for at skifte denne lille dæmper skal have køler, ventilator og remskiven af. den nederste bolt støder nemlig på remskiven til vandpumpen. Der er tale om en w 124 300 D årg. 92

løsningsforslag er kærkomment.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

hvis du vipper "vuggen" ned, kan bolten komme langt nok ud til at du kan skifte dæmperen, men der er besværligt at "liste" bolten ud inde bag remskiven
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

skal jeg så have fjederen af også.??? Det vil jeg helst undgå, for hold op hvor er den svær at få på igen.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

du løsner fjederen i toppen, det er ikke nødvendigt at pille den af i bunden - men tit falder den af mens man roder, har du gemmenskuet hvordan systemet virker ?

http://img130.imageshack.us/img130/4981 ... 101oc3.jpg

3/8" forlænger ned i hullet ved den grønne streg, ud med bolten ved den røde, så falder fjederen næsten selv af

(man kan ikke hot linke her så du må trykke på linket)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

remstrammer dæmper udsiftning

Indlæg af Administrator »

Så tror jeg ikke jeg har gennemskuet det.
da jeg skulle skifte generator og rem, skulle jeg fjerne køler og ventilator. Da jeg kom til at skulle skifte remmen, blev jeg nødt til at tage fjederen af for at kunne løsne remstrammeret så jeg kunne få remmen på alle skiverne. da fjernede jeg bolten ved den røde stre jvf. link og hold op hvor var den svær at få på igen. Jeg skulle jo strække fjederen for at få den op over den sorte plast ting i toppen. kan det være rigtig? er det det man ikke behøver, hvis man sætter en 3/8 del forlænger ned i hullet ved den grønne streg.? eller er det mig der er helt forkert på den?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Når du piller bolten (ved den røde streg) ud, kan plastklodsen vippes ned så fjederen bliver slap, (du er nødtil at holde plastklodsen mod venstre med forlængeren for at få bolten ud)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

er skiftet idag. ingen problemer. Tak for hjælpen og glædelig jul :lol:
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: remstrammer dæmper udsiftning

Indlæg af racingdog »

må man spørge hvad problemet med dæmperen var !!
Besvar