klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg skal udskifte min klimakøler ('condenser'), og har fundet frem til at der skal lidt olie i.
Hos MB koster en lille bitte dunk 500-noget kroner... :shock: :shock: :shock: :evil:
Men fandt ud af pånettet at man vist kan bruge Suniso 5GS olie til det istedet for MBs egen brandede olie..

Men hvor købes det? Jeg skal jo ikke bruge en 200L tønde...
Kan ikke umiddelbart findes på nettet, så skal nok bruge en butik i københavns området.

Det er til en W210'er (E320 CDI)

Mvh.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af E 270 2001 »

Har du en fyldestation da :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

En lidt gammel tråd, men jeg fik aldrig gjort noget ved det.
Er der stadig ingen der ved hvor man kan købe Suniso 5GS olie (20gram)?

@E270: Er ikke sikker på hvad du mener... :D Jeg skal bare skifte klimakøleren og har læst der skal 20gram Suniso 5gs olie i.

Guiden til udskiftning af klimakøleren er i øvrigt her: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html

Mvh.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg er da glad for at du vender tilbage :wink:

for:
Billede 27 i tråden udføres normalt vha. af fyldestation.

alt afhængig om det er fordi du VIL sparer penge, så vil jeg anbefale et værksted.

( er din klimakøler defekt :?: )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af E 270 2001 »

Desuden inden du starter:

Since I had a micro leak, I was forced to replace mine.

Please be environment conscious, and have your system evacuated BEFORE starting this job. PLUS<<< your system will NOT be under HIGH PRESSURE!!
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Tak for svarert E270! Ja lidt sent jeg vender tilbage :lol: sorry

Problemet er jeg ved ikke hvad du mener med 'fyldestation', men går næsten ud fra det er noget en mekanikker på et værksted bruger til at hælde olie i med?
Men ja jeg VIL spare penge, hehe. Jeg fik lavet en klima-test hos gørløse som sagde at klimakøler er defekt og man kan også se at de har haft sporstof i som er sivet ud. Der er ingen gas på mere overhovedet, det er forsvundet for længst (før jeg overhovedet købte bilen) så der er heller ikke nogen miljørisiko ved at gøre det selv. Problemet er så de ville have 6-7000 (minimum sagde de) for at skifte den så det syntes jeg er lidt vildt. Jeg har istedet købt en ny fra tyskland til ca 1500, og i følge den guide så kan det ikke tage lang tid at skifte den. MEN mangler lige det her olie... og guddødme om jeg ikke vil betale 500kr for 20gram MB-branded olie som ikke bør koste mere end 100! :mrgreen:

Mvh.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af SLKkompressor »

Du skal forstå at klimaanlæg ikke er noget man fusker med i indkørslens perlesten. Du har en utæt kondenser som skal skiftes med en ny som du har skaffet fra Tyskland og efterfølgende skal der påfyldes et mix af kølemiddel 700 - 1000 gram og ca. 20 gram kølemiddelolie. Dette kan kun ske ved hjælp af en fyldestation.
Tag bil og kondenser under armen og find et eller flere værksteder som kan klare opgaven og bed om tilbud. Vælg det værksted som du mener giver dig den bedste service for pengene. Reparation af klima anlæg skal udføres af folk som har maskiner og forstand på det. Til gengæld bør det holde mindst 10 år
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af mercelsker »

Hej SLKkompressor,

Jeg forstår skam godt hvor du kommer fra, men jeg er uening i din holdning.
Som nævnt er kondeseren utæt og allerede tom for kølemiddel. Hvis du ser i guiden jeg linkede til så er der intet i den som man ikke kan klare i indkørslen så jeg syntes du gerne må præcisere præcis hvad det er i proceduren som du mener ikke kan klares af enhver 'hjemme'-mekaniker.

Det skal nævnes at jeg ikke selv har tænkt mig at påfylde gas, men kun olien. For som jeg forstår det, så skal olien hældes i *inden* man sætter kondenseren i og derfor bliver jeg nødt til selv at gøre det inden jeg sætter den i og så tager på værksted for at få påfyldt gas.

At tage 6-7000 for at udskifte en kondenser er efter min mening nærmest bondefangeri. Oven i den pris kommer nemlig påfyldning af gas, så det er ikke engang fordi det kræver specielle maskiner/værktøj. Der er dog sikkert andre der kan gøre det billigere, men jeg har udført mange andre ting af betydeligt højere sværhedsgrad så hvorfor ikke gøre det selv?

Syntes også det er lidt pudsigt at man i et debatforum vedr. teknik, får svaret 'gå til din mekaniker'. Det svar kan du jo give til alle mekaniske problemer....
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af BWJ »

SDS kan nok fikse det for dig, til en overkommelig pris. :D
En fyldestation, suger først vacuum på anlægget, (det er en svær øvelse derhjemme i indkørslen med en slange og munden) :lol: derefter fyldes kølemiddel/olie/spormiddel på, hvis der kommer for lidt ell. for meget på, er ydelsen meget lav.
Senest rettet af BWJ 5. jan 2014, 19:40, rettet i alt 3 gange.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: klimakompressorolie (suniso) hvor købes det?

Indlæg af E 270 2001 »

Gør det der står ovenover - du kan godt selv komme med en reservedel.
Ud over olie skal der jo også kølemiddel i. Olie fyldes på sammen med kølemiddel.
Hvis du selv fusker med det, risikere du bare at det er utæt. og så løber det op i penge hver gang du skal have fyldt på.

Du slipper måske med en 2000-3000 kr. :idea: Få nogle tilbud :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar