ET mål på W212

Alt vedrørende teknik
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: ET mål på W212

Indlæg af SLKkompressor »

Hvis man færdes i Tyskland f. eks.på ferie til de varmere lande er det en god ide at montere flæge og dæk i overensstemmelse med bilens typegodkendelse. Det tyske motorvejs politi er ikke begejstret for køretøjer som har udstyr som ikke passer til bilen. Så må man leve med at den ligner en morfarbil som dog kører fremragende på typegodkendte sutter.
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: ET mål på W212

Indlæg af Jan-DK »

SLKkompressor skrev:Hvis man færdes i Tyskland f. eks.på ferie til de varmere lande er det en god ide at montere flæge og dæk i overensstemmelse med bilens typegodkendelse. Det tyske motorvejs politi er ikke begejstret for køretøjer som har udstyr som ikke passer til bilen. Så må man leve med at den ligner en morfarbil som dog kører fremragende på typegodkendte sutter.
Nu du siger det.

Jeg har haft 18" på min C 270 Cdi i 225-40-18 og det syntes jeg ikke var en fornøjelse.
Så blev der mont. 225-50-16 som er std. mål og det er bare fryd.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: ET mål på W212

Indlæg af E 270 2001 »

Hvis man holder sig inden for de danske regler ang. montering osv. så skulle man nok også kunne begå sig i tyskland og andre lande..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
møllesøe
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jun 2012, 17:09
Geografisk sted: København

Re: ET mål på W212

Indlæg af møllesøe »

Det ender nok også med de 17" der fulgte med bilen. De bliver sjovt nok pænere til bilen for hver dag man får kigget på dem.
De er trods alt også mere behagelige at køre på :)
Besvar