w210: længe om at starte, når varm
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
w210: længe om at starte, når varm
Hej
Min '98er E300 TD døjer lidt med at starte når den er varm. Dvs. Den starter hver gang, men den kører længe i starteren inden den slår igang. Hvad mon det kan skyldes?. Skal lige siges at, om morgenen når den er kold, starter den stort set øjeblikkeligt starteren kører rundt.
Også hvis jeg slukker motoren, og starter igen 5 sekunder efter, er den længe om at slå igang. Kan det måske være nye gløderør der skal til?
Min '98er E300 TD døjer lidt med at starte når den er varm. Dvs. Den starter hver gang, men den kører længe i starteren inden den slår igang. Hvad mon det kan skyldes?. Skal lige siges at, om morgenen når den er kold, starter den stort set øjeblikkeligt starteren kører rundt.
Også hvis jeg slukker motoren, og starter igen 5 sekunder efter, er den længe om at slå igang. Kan det måske være nye gløderør der skal til?
Re: w210: længe om at starte, når varm
Min Vito fra ca. samme årgang har samme problem.Finn Donati skrev:Hej
Min '98er E300 TD døjer lidt med at starte når den er varm. Dvs. Den starter hver gang, men den kører længe i starteren inden den slår igang. Hvad mon det kan skyldes?. Skal lige siges at, om morgenen når den er kold, starter den stort set øjeblikkeligt starteren kører rundt.
Også hvis jeg slukker motoren, og starter igen 5 sekunder efter, er den længe om at slå igang. Kan det måske være nye gløderør der skal til?
Fra koldstart, falder din så også i omdrejninger efter kort tid når den er blevet lidt lun.
I så fald er det motorstyringen der tillader den en ekstra portion diesel at starte på, som den så ikke får når den er varm.
Lidt speeder når du drejer nøglen har samme effekt, om end det er lidt en bondsk løsning.
Mht gløderør, hvis et eller flere fejler noget, så lyser forvarmer lampen unormalt. F.eks. Slukket før start og lyser efter motoren er tændt. Den vil sikkert også gå dårligt på en eller flere cylindere når motoren er kold. Men gløderør burde ikke have indflydelse på en varm motor.
Re: w210: længe om at starte, når varm
Den kan være luft i brændstofsystemet
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: w210: længe om at starte, når varm
JTC:
Kan det være luft, når den starter upåklageligt med kold motor? Hvordan tjekker jeg om der er luft i, og evt. udlufter?
Velo:
Omdrejninger i tomgang er altid lige over 500, kold eller varm.
Skal så siges at hvis jeg starter den kold, og lader den stå i tomgang flere minutter, så begynder den at sætte ud på en cylinder, og ose hvid/grå røg.
Hvis jeg kører straks, er der ingen problemer. Og når den er varm, kan den sagtens stå i tomgang i længere tid.
Det er bla. derfor jeg tænker gløderørene trænger til udskiftning.
Men kan de være årsag til den er længe om at slå igang, med varm motor?
Glødelampen lyser normalt.
Det er min første diesel bil, så i må bære lidt over med min uvidenhed
Kan det være luft, når den starter upåklageligt med kold motor? Hvordan tjekker jeg om der er luft i, og evt. udlufter?
Velo:
Omdrejninger i tomgang er altid lige over 500, kold eller varm.
Skal så siges at hvis jeg starter den kold, og lader den stå i tomgang flere minutter, så begynder den at sætte ud på en cylinder, og ose hvid/grå røg.
Hvis jeg kører straks, er der ingen problemer. Og når den er varm, kan den sagtens stå i tomgang i længere tid.
Det er bla. derfor jeg tænker gløderørene trænger til udskiftning.
Men kan de være årsag til den er længe om at slå igang, med varm motor?
Glødelampen lyser normalt.
Det er min første diesel bil, så i må bære lidt over med min uvidenhed

Re: w210: længe om at starte, når varm
De klare plastik slanger ved motorens ind manifold, må der ikke være luft bobler i når motoren køre
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: w210: længe om at starte, når varm
Jeg har kigget lidt på det, og de klare slanger der er henne foran på motoren, jeg tror det er brændstof-filteret der sidder der, der er ingen bobler i når motoren går.
Kan der stadig være luft i systemet? jeg læser i en anden tråd, at du (JTC) skriver om at den kan suge luft ind i slangerne under bilen?
Hvordan udlufter man systemet?
Kan startvanskelighederne skyldes andet?
Jeg har nogle nye gløderør liggende, men er lidt bange for at skifte dem, fordi jeg hører noget om at de gamle er tilbøjelige til at knække, når man vil skrue dem ud. Er der hold i det?
Eller skal jeg se at få dem skiftet, for at udelukke dem som årsag?.
Kan der stadig være luft i systemet? jeg læser i en anden tråd, at du (JTC) skriver om at den kan suge luft ind i slangerne under bilen?
Hvordan udlufter man systemet?
Kan startvanskelighederne skyldes andet?
Jeg har nogle nye gløderør liggende, men er lidt bange for at skifte dem, fordi jeg hører noget om at de gamle er tilbøjelige til at knække, når man vil skrue dem ud. Er der hold i det?
Eller skal jeg se at få dem skiftet, for at udelukke dem som årsag?.
Re: w210: længe om at starte, når varm
Altså, hvis der ingen bobler er i slangerne, så er der ingen luft i
Men er der bobler i, så er det fordi at der er et hul et sted i systemet, hvor den suger luft ind og derfor kommer der bobler i slangerne.
Jo på en Om606 kan det være noget af en hovedpine og skifte gløderør.. Det er tit sket at toppen skal af, så de kan bores ud
Deffekte gløderør, kan også forsage at den starter dårligt og eventuelt humper igang når den er kold.
Jeg har oplevet et par gange at fuel cut off ventilen var stået af, men så er fejlen permenent med at den ikke ville starte.

Men er der bobler i, så er det fordi at der er et hul et sted i systemet, hvor den suger luft ind og derfor kommer der bobler i slangerne.
Jo på en Om606 kan det være noget af en hovedpine og skifte gløderør.. Det er tit sket at toppen skal af, så de kan bores ud

Deffekte gløderør, kan også forsage at den starter dårligt og eventuelt humper igang når den er kold.
Jeg har oplevet et par gange at fuel cut off ventilen var stået af, men så er fejlen permenent med at den ikke ville starte.
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: w210: længe om at starte, når varm
Det lyder til jeg må samle mod, til at få skiftet de gløderør.
Re: w210: længe om at starte, når varm
Jeg forstår bare ikke at den har brug for gløderør når det er når den er varm den ikke kan starte.
Men kaster du dig over det, så husk endelig godt med release oil og så gør det på en lun motor.
Men kaster du dig over det, så husk endelig godt med release oil og så gør det på en lun motor.
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: w210: længe om at starte, når varm
Gløder rørene ikke lidt selvom motoren er varm?
Eller er det kun når den er kold, de "efter-gløder" efter start?
Eller er det kun når den er kold, de "efter-gløder" efter start?
Re: w210: længe om at starte, når varm
JTC skrev:
Deffekte gløderør, kan også forsage at den starter dårligt og eventuelt humper igang når den er kold.

Re: w210: længe om at starte, når varm
En varm diesel motor har ikke brug for gløderør. Derfor det undrer mig.Finn Donati skrev:Gløder rørene ikke lidt selvom motoren er varm?
Eller er det kun når den er kold, de "efter-gløder" efter start?
Havde det været gløderør så burde den være svær at starte som kold hvor den vil starte dårligt på en eller flere cylindere.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: w210: længe om at starte, når varm
Du må have en tester på
Måske det kan være en fejl på højtrykssiden
eller det kan være en føler der ter sig mærkeligt - eller noget helt andet


Måske det kan være en fejl på højtrykssiden



E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 12. apr 2012, 22:02
Re: w210: længe om at starte, når varm
Hej Finn
Fandt du nogensinde fejlen, for min har samme fejl?
Morten
Fandt du nogensinde fejlen, for min har samme fejl?
Morten
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: w210: længe om at starte, når varm
Nej, jeg har ikke fået det ordnet endnu.