W210 300TD statinocar fra 1998
W210 300TD statinocar fra 1998
HVAD ER DER SKET !!
Startede med klonklyde ved venstre baghjul, nu er bilen sunken ca 5 cm, og man kan høre at den forsøger at "pumpe" ude i motorrummet
det er en Avantgarde med Nivue regulering , så det har sikkert noget med det at gøre, hvis det er den hydrauliske støddæmper, er den så svær at udskifte, og hvordan udluftes systemet så ???, og hvor sidder oliebeholderen så til systemet
Startede med klonklyde ved venstre baghjul, nu er bilen sunken ca 5 cm, og man kan høre at den forsøger at "pumpe" ude i motorrummet
det er en Avantgarde med Nivue regulering , så det har sikkert noget med det at gøre, hvis det er den hydrauliske støddæmper, er den så svær at udskifte, og hvordan udluftes systemet så ???, og hvor sidder oliebeholderen så til systemet
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Den er ikke blevet stram i styretøjet?
Men ellers lyder det meget som en støddæmper der er gået.
Med mindre at den er sunket i begge sider, så kunne det være ventilen der er stået af.
Men ellers lyder det meget som en støddæmper der er gået.
Med mindre at den er sunket i begge sider, så kunne det være ventilen der er stået af.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Hvis det er en støddæmper der er gået har det ikke betydning for selv "stå"højden på bilen.
Det er jo fjederen som bestemmer selve højden på bilen.
Så når den er "sunket" 5 cm er det sikkert fjederen som er knækket.
Det er jo fjederen som bestemmer selve højden på bilen.
Så når den er "sunket" 5 cm er det sikkert fjederen som er knækket.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Det er ikke helt rigtigt. på modeller med nivo, er højden bestemt af både fjeder og støddæmper.
Og på en W210 300TD køre nivo og servo olie i samme system
Og på en W210 300TD køre nivo og servo olie i samme system
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Du har sikkert ret med en 210 men på min 124 da nivo ikke virkede var/er kørehøjden den samme som nu.JTC skrev:Det er ikke helt rigtigt. på modeller med nivo, er højden bestemt af både fjeder og støddæmper.
Og på en W210 300TD køre nivo og servo olie i samme system
Og den er jus. efter de forskrifter som der nu er på sådan en.
Og nu er nivo reg. jo heldigvis ikke det samme som på en gammel Citroen med hydrauliske dæmpere.
Så er man da ikke i tvivl om den er4 gået.

Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Normalt så daler bagenden også på en W124 når nivo systemet står af.. Men det kan tænkes at der igennem bilens tid er skiftet fjedre til nogle som er til almindelig og ikke nivo.. Så ville nivo reguleringen kun løfte bilen i tilfælde af at der er meget balast på.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Det er da en mulighed. 
Jeg kender kun bilens historie fra 1999 og frem.
Og der er ikke noget der indikere at der er skiftede til en anden form for fjedre.

Jeg kender kun bilens historie fra 1999 og frem.
Og der er ikke noget der indikere at der er skiftede til en anden form for fjedre.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Når fjedrene er nye, sider der mærker på, som indikere hvilken type det er. Men når malingen ryger af, hvilken den gør med tiden. Så forsvinder mærkerne sammen med desværre
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
fejlen fundet, hydraulikdæmper knækket i toppen, har fået fat i en ny, men udlufter systemet sig selv !!!, eller hvordan gør man det, og finder den selv den korrekte højde igen
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
det er korrekt, støddæmperen var knækket i toppen og "smuttet" ud i hjulkassen, fjederen kan altså ikke alene holde højden på bilenJTC skrev:Den er ikke blevet stram i styretøjet?
Men ellers lyder det meget som en støddæmper der er gået.
Med mindre at den er sunket i begge sider, så kunne det være ventilen der er stået af.
udluftning af Nivu. regulering
W210 300TD statinocar fra 1998
har lige skiftet venstre bagerst oliedæmper, ved udskiftning er det vel naturligt at der kommer luft i systemet, hvordan udlufter man , den deler olie med servostyringen. !!
har lige skiftet venstre bagerst oliedæmper, ved udskiftning er det vel naturligt at der kommer luft i systemet, hvordan udlufter man , den deler olie med servostyringen. !!
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Der sider en udluftnings skruge på regulator ventilen. Men ellers kan den også selv arbejde luften ud af systemet.. Så skal man bare hen over nogle dage, efterfylde olie beholderen.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
fejler er rettet, og jeg undlod at udlufte den, efter nogle km, var bilen i korrekt højde, og den står snor lige nu, tak for div. indput
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Spørgsmål! Er det bare alm. Hydralicolie der skal på, fra en tankstation, eller skal det være noget specielt?
Mvh Ebbe L. Simonsen
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Hej har en vogn magen til og har lige haft sprunget hydraulik røret der kører hen over bagbro rustet op
hold øje med det for det er nemlig samme system som servo
mercedes skriver det skal være noget specielt olie 001 989 20 03 men andet olie virker sikkert også tror jeg gav ca 150 kr ved mercedes pr liter
jeg pillede armen af ventilen også hævede og sænkede bilen manuelt nogle gange for at få luften ud

mercedes skriver det skal være noget specielt olie 001 989 20 03 men andet olie virker sikkert også tror jeg gav ca 150 kr ved mercedes pr liter
jeg pillede armen af ventilen også hævede og sænkede bilen manuelt nogle gange for at få luften ud