hej nogen der kan hjælpe med data vedr. sporing.
jeg har i mangel af viden sat den til at spisse toe in 2-3 mm, som de fleste baghjulstrækkere, jo skal. men er det korekt for en mb 220E 2,2cdi fra 1999
mvh kristian
sporing mb w210
Re: sporing mb w210
Model 210 front axle toe-in 0°10'±10'
Toe-out on turns with inner wheel steered through 20°
Avantgarde/sports suspension - 1°32' ±30'
Suspension for increased ground clearance -1°30' ±30'
Classic/Elegance -1°32' ±32'
with AMG sports suspension -1°32' ±30'
Models 210.055/072 with 957a, E36, E50 AMG -1°33' ±30'
Models 210.08/28 -1°32' ±30'
Models 210.6 -1°30' ±30'
Toe-out on turns with inner wheel steered through 20°
Avantgarde/sports suspension - 1°32' ±30'
Suspension for increased ground clearance -1°30' ±30'
Classic/Elegance -1°32' ±32'
with AMG sports suspension -1°32' ±30'
Models 210.055/072 with 957a, E36, E50 AMG -1°33' ±30'
Models 210.08/28 -1°32' ±30'
Models 210.6 -1°30' ±30'
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: sporing mb w210
Som udgangspunkt skal man bruge fabrikkens specifikationer. Man kan dog justere lidt på forhjulene så styringen tilpasses ens eget behov/ønske. Ved meget motorvej- og landevejskørsel er det en fordel med neutreal eller lidt understyring så det er lettere at holde retningen. Hvis forhjulene spidser giver det overstyring, hvis ligeud neutral og ved spredning understyring. Min SLK kører med let understyring for at give mere afslappet landevejskørsel uden at skulle korrigere på rattet hele tiden. Den kommer desværre yderst sjælden på bane. E350 har jeg ikke stillet på. Den kører bare godt. Man skal være forsigtig med at eksperimentere og vide hvad man gør.