Defekt anhænger træk

Alt vedrørende teknik
sinned
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. jul 2012, 22:13

Defekt anhænger træk

Indlæg af sinned »

Hej,
Den heldige ejer af min første Mercedes.
Da jeg købte den virkede det svingbar anhængertræk, og nu hvor jeg skal bruge det vil det ikke svinge ud..
Nogen der har en ide om hvordan jeg får liv i det ?

Mvh
Dennis
w212
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af JTC »

Nu skriver du ikke noget om hvilket træk der sider på bilen, der er jo forskellige levenrandøre af anhængertræk

Men ordne og smøre burde kunne klare det, med mindre at det er låsen der er stået af, men det ses nu sjældent?
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
sinned
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. jul 2012, 22:13

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af sinned »

Hej Jacob,
Har fundet fejlen, jeg var bare for forsigtig håndtaget jeg skulle dreje på skulle bare have en ½ omgang mere så kom det ned som det skulle.
Mener det er originalt monteret iøvrigt. knop sidder i bagagerum :)
Så det var mere en dummert fra mig end et problem :)
/dennis
Silje
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:42

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af Silje »

Hej JTC
Du lyder som om du har lidt viden.. ;) Jeg tillader mig her i dette forum at spørge:
Ved at købe en w212 sedan E350 CDI årg. 2011 med en ombygget org AMG komplet bagkofangerog udstødning
- ved du om der på E AMG kan påsættes et aftageligt anhængertræk.. ? og evt. hvilke modeller ?
menn måske er der bare ikke plads eller ?? - og en evt. pris komplet med monteringen ?

I øvrigt er bilen en 265 hk model "jyde-taxi med 250.000 km. på bagen (vildt mekanisk velholdt) - spørgsmålet : er der noget med at du kan chippe en sådan sag og vil du anbefale det - og din ca. pris ?
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af JTC »

Ja den er lidt tricky med AMGeren.
Jeg har monteret anhængertræk på et par w212 før, dog ikke AMG udgaver og der er desvære forskel på trækket ved de 2 modeller.
Så jeg kan umelbart kun finde det originale til at sætte på, det koster ca 7.000 inkl moms for trækket og 1500 inkl moms i montering

Chiptuning/økotuning giver en effekt på 305Ps og 700Nm
Koster 1.500 ,- inkl moms og montering
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af SLKkompressor »

Forøgelse af motorens effekt med op til 20 % er tilladt. Anbefaler at studere trafikstyrelsens regler for omforandre bilen. Som jeg forstår disse skal bilen synes især vedrørende miljø. Hvis der skulle være nogen MB garenti tilbage på motor og drivlinie forsvinder den med indgrebet. Ligeledes gør mobili garenti service. Tænk dig om det er det værd for at komme først ved grønt. Men Følelsen af altig at have kraft nok er da dejlig.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af JTC »

Ja det er lidt af en labyrint med chiptuning.
Før i tiden var en chiptuning godkendt fra MB og alle taxaer kørte med det, nettop fordi at bilen også køre længere på littere ved denne tuning. Men før i tiden gav en chip tunning heller ikke så meget ekstra effekt i forhold til dem du kan få i dag.. Så generlt har MB gået ind og sagt no go til det, i frygt for at gadebrian skal tune sin bil med over 30% som MB skal stille fuld garenti for.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af JTC »

JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af E 270 2001 »

"Chiptuning/økotuning giver en effekt på 305Ps og 700Nm
Koster 1.500 ,- inkl moms og montering"

En økotuning burde foretages på rullefelt, i stedet for at man "bare" smider en chip på. OBD-tuning er klart at foretrække, så er man også fri på chippen.

Jeg høre gerne fra nogle af jer hvis i har erfaring og nogle tal i kan fremlægge i ( pris og brændstoføkonomi og HK og moment ) da jeg selv overvejer en økotuning.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af JTC »

Må hellere sige at det er CA den effekt man kan regne med.. Da ingen motore yder ens!

Prisen på chiptuningen er efterhånden så lav, at det ville blive for dyrt at havde en rullefelt test med i prisen.
Da en tur på rullefelt koster ca 1500,-

De færeste ville betale dobbelt op for at få et stykke papir der siger nogen lunde det sammen som det papir det følger med på chiptuningen.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af E 270 2001 »

Personligt vælger jeg at få justeret ind på et rullefelt. Jeg får ydelse før tuning, og efter tuning - samt at bilen bliver finjusteret for optimal brændstoføkonomi ( ikke flest HK :shock: da jeg pendler på motorvej ).
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg fandt lige det her :wink:

Programmering af bilens styreboks

Motoren i de fleste moderne biler bliver i dag styret af en computer, en såkaldt styreboks. Styreboksen kontrollerer bl.a. brændstofmængden, tændingstidspunktet, turbotrykket, m.m. Ved at ændre og justere på parametrene kan disse tilpasses, så ydeevne og drejemoment for turbomotorer bruges bedre.

Data i motorens computer udlæses via bilens diagnosestik og modificeres under gentagne tests. Denne metode anvendes fortrinsvis på biler nyere end 2000. OBD tuning efterlader ingen fysiske spor og kan ikke spores ved serviceeftersyn, ligesom computerens fejlkodelager og startspærre forbliver intakt.

En OBD tuning er individuelt afstemt det enkelte køretøj. Således tilgodeses samtlige køretøjsparametre på det enkelte køretøj. Dette er nødvendigt, da bilfabrikanten bygger tusindvis af motorer, og der er nogle fremstillingstolerencer der gør, at samme motor i to forskellige køretøjer opleves forskellige. Dette tages der hensyn til med OBD tuning.

Sikkerhed

Tuningen er også tilpasset så diagnose, diagnosefunktion og nødprogram er 100% intakte. Dette fordi vi bruger bilens egen software som vi så justerer/optimerer i de parametre der er nødvendige for at give den mere effekt/ drejningsmoment.

Det er det, der er hele forskellen på ægte chiptuning og tilsatsbokse, som man kobler ind imellem diverse komponenter i motorrummet og imellem bilens computer. Ved tilsatsbokse manipuleres diverse signaler så computeren tror noget andet, og en følge heraf er, at bilens motorbeskyttelse og overvågningssoftware-diagnosesystem og nødprogram ikke fungere efter hensigten, eller er sat helt ud af drift. Der bør derfor kun benyttes ægte chiptuning.

Fordele ved OBD tuning:

- En perfekt effekt- og drejningsmomentforøgelse i hele omdrejningsregistret. Herunder en næsten vandret forurening samtidig med en sænkning af benzin/diesel forbruget i dellastområdet på ca. 5-10%, og ingen problemer med at få bilen synet pga. forurening.

- En fejlfri tuning software således at der ved servicearbejde hos mærkeværksted/importør ikke vil opleve problemer med deres diagnoseværktøjer, da software fungere ligesom den gjorde før tuningen. Det er jo bilfabrikantens software der ligger der stadig, bare optimeret.

- En garanti for at de komponenter der bruges er de samme som bilfabrikanten bruger.

- En mulighed for at sætte original software i igen f.eks. i forbindelse med salg af bilen. Det tager ca. 10 min.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af JTC »

Det er også den bedre form for diesel tuning, da der kan hentes de sidste hk på den metode.
Men også den dyreste metode!
Boks tuningen er klart den nemmeste at fjerne hvis det er.. kun 2 stik :D
Det er også meget forskelligt med hvad der er mulighed for på de forskellige modeller.
Men stort set alle CDI motoren, kan boks tunes. En del af dem kan også tunes via ECUén.. Der er dog nogle af dem, hvor det ikke kan lade sig gøre.

Når nu begynder det at blive Off topic :arrow: emnet i tråden hedder jo Defekt anhænger træk :?
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af SLKkompressor »

Chiptuning og lignende er sikkert interessant for mange. Var det ikke en god ide at få delt denne tråd så tuningsemnet blev synligt?
Silje
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:42

Re: Defekt anhænger træk

Indlæg af Silje »

Tak for div. svar - beklager jeg først har set indlæg nu ( haft computer bøvl)
Jeg kommer tilbage til dig JTC vedr. chiptuning og evt. træk ;)- tænker at der en OBD tuning med rullefelt du kan tilbyde ?
Er der flere der har erfaring med diesel chiptuning evt. på en W212 350 eller på en Taxi med mange km. på bagen - hører jeg gerne..
Har selv rigtig god erfaring med Passat 1,8 turbo + Mercedes w203 c200, men begge er benziner med turbo & kompressor
Besvar