hej med jer dejlige mercedes folk
min gamle 190 2.5 diessel har det med at stige fra efter måleren lidt under 80 grader til lidt over 80 grader ved motorvejskørsel hvis jeg køre over 130 fy ja ved det godt og lampen begyndte at lyse for vand men gik ud efter kort tid på landrvejen ved alm kørsel hvad kan det være og den mangler ikke vand
190 D bliver varm
Re: 190 D bliver varm
Det kan jo være at toppakningen er lidt træt
Re: 190 D bliver varm
At den ligge omkring 80 er jo helt perfekt.. Den må helst bare ikke kommer over 90, det kunne tyde på at blæseren ikke kørte med rundt.. Formenligt P.g.a. en defekt temp føler.
Efterfylder du tit vand på?
Efterfylder du tit vand på?
-
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 11. jun 2012, 22:41
Re: 190 D bliver varm
hej
det er på intet tidspunkt manglet vand har tjekket tit så den bruger intet
det er på intet tidspunkt manglet vand har tjekket tit så den bruger intet
Re: 190 D bliver varm
Det er derfor jeg mener det kan være toppakningen dvs. stemplerne blæser luft ud ved pakningen og det kan du mærke på dine kølerslanger de bliver lidt tykkere og hårde og vandstanden synker i beholderen for luften står i toppen af beholderen og derfor lyser lampen for vandstanden
-
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 11. jun 2012, 22:41
Re: 190 D bliver varm
ok kan det så også være derfor at min olietryks måler bliver på et lavt neuvo efter en hurtig motorvejs kørsel og kommer fint igen efter noget tid med langsom kørsel altså den er oppe på 3 når den får en lille bitte smule gas falder kun i tomgang hvis det altså er den toppakning