C 270 Ryster
C 270 Ryster
Hej her
Jeg har en MB C270 fr 02 kørt 490T den ryster i hele karossen fra ca 80 Kmt ikke meget, men nok til det er irriterende, alle 4 dæk er skiftet og afbalanceret, rattet ryster ikke, gear skifter fint, kan det være et sted i kardanen?
Er der nogle der har erfaring med dette? kryds -hardy skive - midt leje????
VH Tonny Larsen
Jeg har en MB C270 fr 02 kørt 490T den ryster i hele karossen fra ca 80 Kmt ikke meget, men nok til det er irriterende, alle 4 dæk er skiftet og afbalanceret, rattet ryster ikke, gear skifter fint, kan det være et sted i kardanen?
Er der nogle der har erfaring med dette? kryds -hardy skive - midt leje????
VH Tonny Larsen
Re: C 270 Ryster
Du skal starte med at kontrollere dine hjul. Er det originale hjul ? Hvis det er uoriginale/alternative hjul er det sjælden de er lavet med den bedste tilpasning. Hejs bilen op og løsnes boltene, Hvis der er "slup" mellem navhullet og navet (kan løftes op og ned op navet) er det næsten umuligt at få bilen til at køre uden mindre rysteri. Hvis forskellen er mere end 0,2 mm kan den sagtens ryste.
Revnet hardyskiver kan også sagtens drille, Men det folk tit glemmer er den "styrebøsning" som sidder i hver ende af kardanen, løsen kardanen og mærk efter slør.
Et defekt midterophæng vil nemt kunne ses. En defekt midterleje ville støje før det giver rysteri.
Du skal selvfølgelig være sikker på dine afbalancering er korrekt inden du giver dig igang med opgaverne, Og at dine dæk er runde (den kan sagtens ligge noget i hjulene)
Mvh
Oej
Revnet hardyskiver kan også sagtens drille, Men det folk tit glemmer er den "styrebøsning" som sidder i hver ende af kardanen, løsen kardanen og mærk efter slør.
Et defekt midterophæng vil nemt kunne ses. En defekt midterleje ville støje før det giver rysteri.
Du skal selvfølgelig være sikker på dine afbalancering er korrekt inden du giver dig igang med opgaverne, Og at dine dæk er runde (den kan sagtens ligge noget i hjulene)
Mvh
Oej
Re: C 270 Ryster
Mange tak for svaret, alt dette vil jeg lige tjekke op på, jeg kan ihvertfald konkludere at det ikke kommer fra motor/gearkasse, for det er der også når jeg sætter den op i N og bare lader den rulle frit uden belastning...
Vh Tonny
Vh Tonny
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: C 270 Ryster
TonnyL skrev:Mange tak for svaret, alt dette vil jeg lige tjekke op på, jeg kan ihvertfald konkludere at det ikke kommer fra motor/gearkasse, for det er der også når jeg sætter den op i N og bare lader den rulle frit uden belastning...
Vh Tonny
Hvad kører rundt/er der bevægelse i når gearkassen er i N
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: C 270 Ryster
Det er enten hjul eller kardan. Det kan man mærke og høre.
Er det hjulene, så følger lyder hjulenes omdrejninger og er det kardanen, så er vibrationerne noget hurtigere
Er det hjulene, så følger lyder hjulenes omdrejninger og er det kardanen, så er vibrationerne noget hurtigere
Re: C 270 Ryster
Nu har jeg lige talt med tidligere ejer, han mener det er kommet i forbindelse med han fik skiftet midtterlejet på kardanen, så jeg tror at den ikke er samlet korrekt i de samme stråler igen og er ude af balance, så nu piller jeg den af og smider 2 nye hardyskiver på samt en afbalancering.
Jeg skal nok komme med et svar på hvordan det ender
Tonny
Jeg skal nok komme med et svar på hvordan det ender
Tonny
Re: C 270 Ryster
Der sider markeringer på kardanen hvor den skal samles. Hvis den ikke er inde for mærkerne, så kan det være derfor, da en kardan er afbalanceret som en enhed.
Hvis der ikke er nogle tegn på slidt hardskive, så ville det måske være penge ud af vinduet.. Tit og ofte, så overser folk centreringsbøsningen som sider i midten af kardanen. Det er den der skal sørge får det ikke ryster og ikke hardskiven
Hvis der ikke er nogle tegn på slidt hardskive, så ville det måske være penge ud af vinduet.. Tit og ofte, så overser folk centreringsbøsningen som sider i midten af kardanen. Det er den der skal sørge får det ikke ryster og ikke hardskiven
Re: C 270 Ryster
Update, det viste sig at det var den bagerste Hardy skive, så nu kører den uden rystelser
Re: C 270 Ryster
Hvad mener du med "centreringsbøsningen?" er det styrebøsningerne i hver ende af kardanen eller??? og i fald det er disse du mener,hvad er så tricket til at skifte disse? for de sidder dælme godt fastJTC skrev:Der sider markeringer på kardanen hvor den skal samles. Hvis den ikke er inde for mærkerne, så kan det være derfor, da en kardan er afbalanceret som en enhed.
Hvis der ikke er nogle tegn på slidt hardskive, så ville det måske være penge ud af vinduet.. Tit og ofte, så overser folk centreringsbøsningen som sider i midten af kardanen. Det er den der skal sørge får det ikke ryster og ikke hardskiven
w210-270cdi pt. 510tkm.
Re: C 270 Ryster
Presis, jeg har et hjemmebygget værktøj som jeg kar trække dem ud med.
Re: C 270 Ryster
JTC skrev:Presis, jeg har et hjemmebygget værktøj som jeg kar trække dem ud med.
hmm, er der ikke et "hjemmefusker" trick til at få dem af og nye på???
w210-270cdi pt. 510tkm.
Re: C 270 Ryster
Du kan varme på den, så er den noget nemmere at få ud
Re: C 270 Ryster
En glidehammer tager dem som ingenting
NLA skrev:JTC skrev:Presis, jeg har et hjemmebygget værktøj som jeg kar trække dem ud med.
hmm, er der ikke et "hjemmefusker" trick til at få dem af og nye på???