"slap" håndbremse pedal

Alt vedrørende teknik
Besvar
hattemageren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. jul 2012, 13:05

"slap" håndbremse pedal

Indlæg af hattemageren »

jeg har en Vito 115 2,2 cdi fra 2008. Det er en fodpedal-håndbremse dvs der er en pedal man trykker ned for at trække håndbremsen, og et håndtag man trækker i for at slippe håndbremsen igen. Mit problem er at pedalen er blevet meget løs de første 2-5 cm, den er så løs at nogle gange når jeg kører så flytter pedalen sig så hånsbremse logoet i displayet lyser og den begynder at hyle fordi den tror håndbremsen er trukket, så kan man lige flytte pedalen op igen med hånden og så stopper den hyleriet og logoet i displayet slukker igen... Håndbremsen virker ellers fint, den bremser godt nok og man kan kun trykke pedalen de her 3 klik ned som den skal kunne. Er der nogle som ved hvad problemet er, og er det noget jeg selv kan lave (er ikke mekaniker, men kan godt lide at skrue) hvis jeg selv kan ordne det vil I så ikke være søde at give en rigtig "pædagogisk" forklaring på hvordan jeg fikser problemet, gerne med henvisning via links, eller med billeder af "reparationen".
Mit bud på hvad der kan være galt..

1. slidte bremseklodser bag
2. et håndbremsekabel skal strammes
3. den fjeder som skubber pedalen på på plads når man trækker i håndtaget er blevet slap el knækket.

Har I nogle bud ??
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: "slap" håndbremse pedal

Indlæg af Velo »

Hejsa.
Hvis jeg husker ret så burde der sidde en lille fjeder og holde pedalen så den slags flimmer undgåes.
Besvar