virker mit aircondition ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
hattemageren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. jul 2012, 13:05

virker mit aircondition ?

Indlæg af hattemageren »

jeg er ejer af en vito 115 cdi 2,2 fra 2008. Jeg er i tvivl om mit aircondition virker. det er ikke et indstillingsproblem da jeg nøje har fulgt instruktionsbogen for hvordan alle knapper skal stå for at få fuldt udbytte af aircondition.. De andre biler jeg har haft med aircondition har jeg ikke været i tvivl om de virker for når det er tændt er det næsten så koldt i bilen at man fryser.. det er det ikke i min vito.. der kommer godt nok lidt køligt luft ud, men slet ikke så det bliver koldt, kun lige så man ikke sidder og kan mærke svedperlerne piple frem på panden af en.. nogen som har et bud på hvordan jeg kan tjekke det, evt gøre noget ved det. ??
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: virker mit aircondition ?

Indlæg af E 270 2001 »

Hvis du ikke kan opnå tilstrækkelig køling, kunne en genopfyldning være det første sted at starte ( hvis ellers at alt ellers virker som det skal ).. :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: virker mit aircondition ?

Indlæg af SLKkompressor »

Hvis du under kørsel og ved stop med motoren kørende og maks afkøling kan måle indblæsningsluft fra dyserne i kabinen ca 6 - 10 grader er anlæget umiddelbart i orden. Hvis ikke kan der være mange ting i vejen. Ved manglende kølemiddel er anlæget utæt og bør repareres af folk som har forstand på klima anlæg.
hattemageren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. jul 2012, 13:05

Re: virker mit aircondition ?

Indlæg af hattemageren »

tak for svar, men hvis der mangler væske, ville det ikke vises i displayet i kabinen ?
Besvar