w203 gearkasse problem

Alt vedrørende teknik
Besvar
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

w203 gearkasse problem

Indlæg af TonnyL »

Hej her inde

Min w203 c270 cdi har lavet nogle drillerier et par gange med gearkassen, her idag begyndte den lige pludselig at kører som om en kobling skrider på en manuel gearkasse, og kun kører i de 2 første gear, jeg stoppede og ville sætte den i P men det ville den ikke, så jeg slukkede den helt, herefter kunne den godt sættes i P, og efter den havde været slukket så kørte den perfekt igen.

jeg fandt andre der har oplevet noget af det samme her: http://www.benzworld.org/forums/w203-c- ... u-tcu.html

Nogle her der ved noget om dette problem og hvordan det undgåes i fremtiden???

VH Tonny
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: w203 gearkasse problem

Indlæg af SLKkompressor »

Ikke mange oplysninger om bilen og gearkassen. Du bør få en tester på for at få en indikation af hvorfor den gør som den gør. Det behøver ikke være samme som tilfældet i BenzWold. Hvilken årgang er gearkassen?
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 gearkasse problem

Indlæg af TonnyL »

Bilen er fra 2002, det må jeg gå ud fra gearkassen også er... den har kørt 490.000 km
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 gearkasse problem

Indlæg af TonnyL »

Nu har jeg kørt en uges tid uden den har gjort det, men igår gjorde den det så igen :-( har godt nok ikke haft den på tester endnu, men skal selvfølgelig ha det gjort, synes bare det er mystisk.
MB cruizer
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: w203 gearkasse problem

Indlæg af MB cruizer »

Der har været en hel del herinde med gearkasser, nødprogrammer og årsager samt udbedringer ogsåfra undertegnede (!) Men mit er dog løst nu.

Men sådanne meget hurtigt :

Tester på, hvis fejlkoder der relaterer til elektroniske fejl i gearkasse : Nyt print i gearkasse.

Hvis ingen elektroniske fejl : Nyt olie og filter. Skal dog altid gøres hver 50000 km.

Hvis problem ikke udbedret : Anden gearkasse+konverter eller mekanisk fejlsøgning.
Besvar