Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Alt vedrørende teknik
Besvar
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

START PROBLEMER
KM 641.000
det sker af og til, at banditten ikke vil starte, det kan være om morgenen hvor den er kold, eller 5-6 timer efter stop, jeg har skiftet brændstoffilteret, og returslangerne på dyserne, da de var blevet "møre" og utætte så der stod diesel rundt om dyserne, hvilket lugter pænt fælt når den strækker ben på motorvejen, og derefter holder stille ved en frakørsel, nok om det , er der nogen der har et bud på problemet !!!, når jeg "turner " med starteren efter den har forvarmet (gløderør er 1 år gammel) den "halter" og hoster, er lige ved at komme, men alligevel ikke, jeg skal prøve i ca 5-10 min, så kommer den, så har den lige lidt "hård" gang, og så spinder den ellers.
efter at jeg har fået liv i den, kan jeg sagtens starte den hvis jeg stopper motoren.
har på fornemmelsen at det er brændstof tilførelsen der er problemet, sidder der nogle kontraventiler eller lign. så brændstoffet kan løbe retur hvis de er defekte !!
på forhånd tak

der kan gå uger imellem at den ikke vil slå igang ved første hug
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg tror næppe at det er brændstof..
Måske nok nærmere en elfejl måske? En periodisk fejl :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

E 270 2001 skrev:Jeg tror næppe at det er brændstof..
Måske nok nærmere en elfejl måske? En periodisk fejl :?:
hvis elfejl, mon der så sidder en magnetventil på pumpen, det jo den gamle 300 TD motor, måske det ligger i stikket/ledningen, tror bare at hvis det skulle være det der er fejlen, så tror jeg ikk den ville "halte" under forsøg på at starte, den er som regel LIGE ved at slå igang
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af E 270 2001 »

Det er lidt svært at sige..
Det kunne også være pumpen.. det er bare lidt sjovt at det kun sker periodisk..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af JTC »

Luft i brændstofsystemet er en klasikker.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.

Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

JTC skrev:Luft i brændstofsystemet er en klasikker.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.

Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.
hvis det skulle være tilfældet at slangerne under biler skulle kunne suge luft, må man også antage at jeg skulle kunne konstaterer fugt pga diesel
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af JTC »

Nej det er ikke tilfælde.
Rørne har det med at tære over ved bagbroen og så alle oringene på slanger og filtre ved motoren
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

JTC skrev:Nej det er ikke tilfælde.
Rørne har det med at tære over ved bagbroen og så alle oringene på slanger og filtre ved motoren
super, jeg tjekker det hele og melder tilbage
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

JTC skrev:Luft i brændstofsystemet er en klasikker.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.

Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.
Kan se der er luftbobler i de klare slanger ved motoren/Brændstoffilteret, har hentet komplet sæt o-ringe ved Ejner Hessel i Århus, nu skifter jeg dem, og så melder jeg lige tilbage, håber sku det er iorden så :oops:
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af JTC »

Husk også de Oringe der sider ved det lille brændstof filter + et nyt filter
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

JTC skrev:Husk også de Oringe der sider ved det lille brændstof filter + et nyt filter
er der et filter udover det store !! , og hvor sidder det !!
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af JTC »

Det sider lige ved siden af det store filter, der hvor der sider en plastik slange oven på som bliver holdt fast af en bolt
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W210 300TD statinocar fra 1998

Indlæg af racingdog »

JTC skrev:Det sider lige ved siden af det store filter, der hvor der sider en plastik slange oven på som bliver holdt fast af en bolt
super, tak
Besvar