Fif tips og tricks.
Fif tips og tricks.
Hej folkens, jeg skal have kigget på min fjederbund og "luftpuderne" i ryggen på mit førersæde. DVS. af med betrækket på bund og ryg,der må være andre, der har været den tur igennem før mig, og kan give lidt instruktioner/tips. "Luftpuderne" altså sidestøtten kan ikke holde trykket i mere end 5 min.!!! ingen problemer med lår og lændestøtterne, nogen bud på det??. Desuden har jeg ladet mig fortælle, at der er gået en bøsning på aut.gearvælger armen.Lyder fælt ved valg af stilling(metal mod metal), nogen der har prøvet at skifte den?? Det skulle være ganske ufarligt at køre med, men der skal bare ikke være den slags lyde i en MB
w210-270cdi pt. 510tkm.
Re: Fif tips og tricks.
Hvis du er lidt fingernem er det noget du selv kan lave. ud med sædet, sidder med 4 torx bolte, op på et bord og så
er det faktisk ikke så slemt og lave.
Husk lige og pille batteripolen af så du ikke får airbag fejl..
Bøsning i gearvælger, der er 2 en på selve gearstang og en på gearkassen, de er lidt bøvlet og skifte
men fedt når det er iorden..
er det faktisk ikke så slemt og lave.
Husk lige og pille batteripolen af så du ikke får airbag fejl..
Bøsning i gearvælger, der er 2 en på selve gearstang og en på gearkassen, de er lidt bøvlet og skifte
men fedt når det er iorden..
Re: Fif tips og tricks.
Tak for det, er det virkeligt nødvendigt, at tage sædet ud af bilen? eller er det kun for komfortens skyld?
De bøsninger lyder som et job for MB så! øv! Hvad med luftpuderne i ryggen? nogen bud på fejlsøgning?
De bøsninger lyder som et job for MB så! øv! Hvad med luftpuderne i ryggen? nogen bud på fejlsøgning?
w210-270cdi pt. 510tkm.
Re: Fif tips og tricks.
Er lige med på en lytter.
Har selv luftpuder i siden som taber trykket efter 5 min. Har ladet mig fortælle det skulle være en ventil i bunden af sædet.
Det vil glæde mig hvis du agerede forsøgskanin, og lige vendte tilbage med alle guldkornene
Rigtig god weekend
Har selv luftpuder i siden som taber trykket efter 5 min. Har ladet mig fortælle det skulle være en ventil i bunden af sædet.
Det vil glæde mig hvis du agerede forsøgskanin, og lige vendte tilbage med alle guldkornene
Rigtig god weekend
Re: Fif tips og tricks.
Hej NLA
Find ud af om det er højre eller venstre side der er utæt, en ny side luft pude kostede i 2010 208,-kr +moms ved MB .
En ny sædebund kostede i 2007 680,-kr. +moms ved MB
Find ud af om det er højre eller venstre side der er utæt, en ny side luft pude kostede i 2010 208,-kr +moms ved MB .
En ny sædebund kostede i 2007 680,-kr. +moms ved MB
Hilsen
Lars E270
Tidligere bil:
MB E270 CDI T-model W210 årgang 2000 p.t. rundet 575.000 km
Nuværende bil:
GLK 320 CDI 4MATIC årgang 2009 X204 p.t. rundet 136.000
Lars E270
Tidligere bil:
MB E270 CDI T-model W210 årgang 2000 p.t. rundet 575.000 km
Nuværende bil:
GLK 320 CDI 4MATIC årgang 2009 X204 p.t. rundet 136.000
Re: Fif tips og tricks.
Skal jeg nok.agp skrev:Er lige med på en lytter.
Har selv luftpuder i siden som taber trykket efter 5 min. Har ladet mig fortælle det skulle være en ventil i bunden af sædet.
Det vil glæde mig hvis du agerede forsøgskanin, og lige vendte tilbage med alle guldkornene
Rigtig god weekend
w210-270cdi pt. 510tkm.
Re: Fif tips og tricks.
Har du nogen ideer til at finde ud af det? en spand vand ind på sædet, er vel næppe at anbefaleLars E270 skrev:Hej NLA
Find ud af om det er højre eller venstre side der er utæt, en ny side luft pude kostede i 2010 208,-kr +moms ved MB .
En ny sædebund kostede i 2007 680,-kr. +moms ved MB
Kan oplyse at i 2012 koster en ny fjederbund 1425kr +mormor ved MB og koldskummmet ca.800+moms.
w210-270cdi pt. 510tkm.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Fif tips og tricks.
Aldrig handlet der,(kæft en dinosaur ) er det som alle andre webshops?E 270 2001 skrev:Ebay.de
Ingen ideer til test af utætheden? højre eller venstre?
w210-270cdi pt. 510tkm.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Fif tips og tricks.
Det var bare ment som oplysning til et evt billigt køb i Tyskland. ( hvis du ikke vælger at reppe sædet i stedet )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Fif tips og tricks.
Hej NLA
Jeg tror nok at det er muligt at tage sidebælge ud ved at fjerne ryg pladen på sædet. Det er enten bælg eller slanger der er utæt. Hvis du ikke kan hører hvor utætheden er, kan du jo tage bælgen ud og smide den i en spand vand og så lidt trykluft og det vil boble hvis den er utæt. Jeg tror ikke at bælg kan repareres, byt til nyt.
Jeg tror nok at det er muligt at tage sidebælge ud ved at fjerne ryg pladen på sædet. Det er enten bælg eller slanger der er utæt. Hvis du ikke kan hører hvor utætheden er, kan du jo tage bælgen ud og smide den i en spand vand og så lidt trykluft og det vil boble hvis den er utæt. Jeg tror ikke at bælg kan repareres, byt til nyt.
Hilsen
Lars E270
Tidligere bil:
MB E270 CDI T-model W210 årgang 2000 p.t. rundet 575.000 km
Nuværende bil:
GLK 320 CDI 4MATIC årgang 2009 X204 p.t. rundet 136.000
Lars E270
Tidligere bil:
MB E270 CDI T-model W210 årgang 2000 p.t. rundet 575.000 km
Nuværende bil:
GLK 320 CDI 4MATIC årgang 2009 X204 p.t. rundet 136.000
Re: Fif tips og tricks.
Tak for det tip, meget nyttigt det vil jeg forsøge, når tiden er til det.Lars E270 skrev:Hej NLA
Jeg tror nok at det er muligt at tage sidebælge ud ved at fjerne ryg pladen på sædet. Det er enten bælg eller slanger der er utæt. Hvis du ikke kan hører hvor utætheden er, kan du jo tage bælgen ud og smide den i en spand vand og så lidt trykluft og det vil boble hvis den er utæt. Jeg tror ikke at bælg kan repareres, byt til nyt.
w210-270cdi pt. 510tkm.
Re: Fif tips og tricks.
Hej NLA.
Fik du lavet sæderne? Fandt du et billigt sted at købe delene?
Fik du lavet sæderne? Fandt du et billigt sted at købe delene?