Side 1 af 1

Vapor lock

: 29. aug 2012, 10:00
af erzin
Har nogle gange, når min 350 SLC trækker campingvogn at den går i stå når man slipper speederen. Sidst det skete var i tunnellen under Linfjorden. Det var ikke populært. Så går der nogen tid inden den kan startes igen. Måske et kvarter. Jeg har spurgt flere steder, om nogen kender fænomeret, bl.a. her i forummet. Jeg har gættet på, at det var benzinen, der koger i benzinfordeleren. Nu har jeg fået sat navn på det. Det hedder "vapor lock", og er kendt af Mercedes, især fra SL450 efter 1975. Den har samme benzinfordeling som min.
Har andre oplevet det? Er der andre løsninger ud over at lade være med at slippe speederen?

Re: Vapor lock

: 29. aug 2012, 13:32
af JTC
Det kan være benzin pumpen, der er ved at være træt eller lidt fugt i strømfordeleren

Re: Vapor lock

: 2. sep 2012, 07:59
af Schak
Hej

Vapor lock er et kendt fænomen i amerikanerbil-kredse, hvor man f.eks
udskifter udstødningsmanifoldende med såkaldte headers, de giver et
mere frit flow i udstødningen, men afgiver samtidigt betydeligt mere
varme end alm manifolde. Derfor isolerer man gerne bezintilførsels-
slanger og pumpe mod varmen med forsk. varmeafvisende materialer.
Nu kender jeg ikke konstruktionen på din bil, om det er muligt at
isolere, men hvis det er, så prøv at omvikle delene med eks. rockwool
og så køre en tur.

Re: Vapor lock

: 3. sep 2012, 09:24
af Velo
Vapor lock findes også på andre "arbejdere". Har prøvet det samme i en M5 efter tilstrækkeligt lang tid med inspirerende kørsel.
Isolerede brændstofforbindelser lyder som den bedste løsning.