Hjælpe varmer

Alt vedrørende teknik
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Hjælpe varmer

Indlæg af TonnyL »

Okay så, men du skriver længere oppe at Tilkoblings temperaturen kan ændres, hvordan det?

Vh Tonny
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hjælpe varmer

Indlæg af E 270 2001 »

Åh ja.. den glemte jeg :?

-Tilkoblingstemperaturerne kan ændres i en speciel menu via Star Diagnose-

Men den virker under 78 grader :?: - så der burde du være dækket ind :idea: Hvorfor pille ved det :?:

Forudsætninger for aktivering:
• Kølervæsketemperatur < 78° C
• Udetemperatur < 8° C
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Hjælpe varmer

Indlæg af TonnyL »

Som jeg forstår det, så starter den kun når ude temp er under 8 grader og kølevæske temp er under 78 grader, jeg ville så gerne ha ændret de 8 g til eks 14-15 grader...
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hjælpe varmer

Indlæg af E 270 2001 »

Hmmm... Ved 14-15 grader udenfor, bliver din bil hurtigere driftsvarm :idea: Desuden er den jo tændt under 78 grader uanset udetemperatur.

Men som jeg skriver, så kan det ændres
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Hjælpe varmer

Indlæg af mercelsker »

Jeg har sådan et med knap i midterkonsollen osv. Men sidste vinter syntes jeg overhovedet ikke det gjorde en forskel om den var tændt eller slukket. Er der nogen der ved hvordan man kan teste om den rent faktisk virker? (uden at lave empiriske forsøg... :D :shock: :shock: ). Vil den f.eks. skrive en fejl i displayet ved speedometeret hvis det ikke virker?



Mvh.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hjælpe varmer

Indlæg af E 270 2001 »

Det ekstra elektriske varmeapparat består af et varmeelement og en direkte påmonteret styreenhed (N33/2).
Styreenheden til det ekstra varmeapparat får et generatorbelastningssignal fra generatorregulatoren, og ved
hjælp af dette signal afgør styreenheden, om der p.t. er overskydende generatorydelse til rådighed, som ikke
skal bruges andre steder i køretøjet. I så fald overfører styreenheden den overskydende ydelse til varmeelementet.
Varmeenergien ledes ud i kølervæskekredsløbet. Batteriet belastes ikke af dette. Hvis der registreres
en fejl, skifter systemet til varmeydelse “nul”.

Ved fejl burde fejlkode kunne udlæses :idea:
Alternativt burde der kunne måles spænding på det elektriske varmeapparat :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar