TonnyL skrev:Jeg er godnok lidt i vildrede her, jeg har inde i menuen et sted hvor der står Heater booster, her kan jeg vælge mellem OFF- pusch EC for off eller automatic...
er der ikke nogle MB eksperter der helt eksakt kan sige hvad og hvordan det er og virker...? er det som en siger en dypkoger? er det et hjælpe fyr? eller er der noget i det hele taget???
Her er lidt fra en kursusmappe jeg lige sad og skimtede igennem
En konsekvens af CDI-motorernes høje virkningsgrad er en mindre varmeydelse. Som kompensation herfor
monteres der et ekstra elektrisk varmeapparat.
Det ekstra elektriske varmeapparat består af et varmeelement og en direkte påmonteret styreenhed (N33/2).
Styreenheden til det ekstra varmeapparat får et generatorbelastningssignal fra generatorregulatoren, og ved
hjælp af dette signal afgør styreenheden, om der p.t. er overskydende generatorydelse til rådighed, som ikke
skal bruges andre steder i køretøjet. I så fald overfører styreenheden den overskydende ydelse til varmeelementet.
Varmeenergien ledes ud i kølervæskekredsløbet. Batteriet belastes ikke af dette. Hvis der registreres
en fejl, skifter systemet til varmeydelse “nul”.
Forudsætninger for aktivering:
• Kølervæsketemperatur < 78° C
• Udetemperatur < 8° C
• Motor tændt
• Funktion “automatisk” via tast OFF
Tasten sidder i betjeningsfeltet på midterkonsollen (se billedet nederst på siden).
Sådan kobler du systemet fra:
Tryk på tasten.
Kontrollampen i tasten lyser.
Det ekstra varmesystem forbliver frakoblet.
Sådan gør du systemet driftsklart:
Tryk på tasten.
Kontrollampen i tasten slukker.
Det ekstra varmesystem er driftsklart og kobler til og fra efter behov.
Tilkoblingstemperaturerne kan ændres i