Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV under

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mbarnkob
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. sep 2012, 13:37

Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV under

Indlæg af Mbarnkob »

Er der nogen der har kendskab til hvorledes man kan oplåse skærmen til at virke under kørsel på Comand NTG 2.5? Anlægget sider i min W211 E220cdi fra 2009 (okt.). Jeg har hørt at det burde være muligt med en eller anden kode/operation på panelet. Jeg ved at tidligere modeller kunne klares i en skjult menu kaldt "driver distraction" men har ikke kunnet finde en løsning til denne sene model, som ikke omfattede hardware.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af Finn Donati »

Søg på youtube efter "w211 Mercedes unlock".

Der står:
Nøglen i position 2, og hold serv+mute+phone inde i 10sec, for at komme i Enginering mode, hvor du kan slå Driver Distraction fra og til.
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af BTE »

Nøgleordet er NTG 2.5 :)
Det er ikke muligt uden en boks. Den kan findes på ebay til ca 100-120 euro :)
F. eks denne LINK
Mbarnkob
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. sep 2012, 13:37

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af Mbarnkob »

Hej BTE... Denne procedure gælder for en ældre comand. Til NTG 2.5 er adgangen til engineering mode: "rød tlf knap + * + 6" men her kommer man ikke til denne indstillingsmulighed. Jeg ved også at en boks er en mulighed, men synes bare at have hørt at det kan løses uden også, med en eller anden kode. Denne comand har Navi, tv-tuner, dvd, SD-kort, 4gb inter hukommelse, etc.
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af BTE »

Jeps er godt klar over det. Har trods alt monteret et par stykker nu efterhånden :)
Rigtig nok kan du komme i engineering menu, men du kan ikke som på Comand APS 1 t.o.m 2007 slå video-in-motion til. :)

Eneste løsning er en boks, som den jeg linker til :)
Mbarnkob
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. sep 2012, 13:37

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af Mbarnkob »

Nu har jeg aldrig rykket sådan en comand enhed ud. Er det simpelt at installere (plug'n'play)? Eller skal der åbnes op bag i enheden og findes/laves ændringer? Virker frikoblingen så uden kommandoer hver gang? Har set nogle videoer hvor man skal foretage nogle operationer hver gang man skal se tv under kørslen...?
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af Finn Donati »

Vil bare lige nævne at jeg har set på det i vores 2011 w212, og her er adgangen til Engineering Mode:
Rød tlf.knap + 1 + # i 5sek.
Men der er ikke mulighed for at ændre på Video In Motion.
Jeg ved ikke hvordan man ser hvilken version Comand det er?
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Driver distraction - Comand NTG 2.5 - Oplåsning af TV un

Indlæg af BTE »

@Mbarnkob
Ja, monteringen er plug-n-play.
Jeg vil mene det er forholdvis simpelt at tage Comand ud.

*Edit* Det skal lige nævnes at det IKKE er lovligt at dvd/tv funktionen er aktiv under kørsel!.. Så er det sagt :)

1: Åben askebæger. Løft gearvælger panel op. Løftes af i toppen. Du behøver ikke at trække det helt af gearvælgeren. Sæt den efterfølgende i Drive så du har lidt plads at arbejde med.
Billede

2: Løft askebægeret ud. (forsigtig der sidder stik inde bagved)
Billede

3: Løsen de stik der sidder inde bag
Billede
Billede

4: Løsen de skruer der holder Comand inde. Bare bliv ved at med løsne på dem til de ikke kan dreje mere
Billede
Billede

Så kan du trække Comand enhed ud. Klikke din boks imellem. Så er det bare at samle det igen :)

Billeder fra mercupgrades.com
Besvar