Hvem kan?
Hvem kan?
Er der en der er mand for at lave sådan en lille ombygning, mon ikke vi skal ha fat i en auto-elektriker? tror der er mange der ville synes den er kærkommen, så man slipper for alle de problemer der er i kølvandet med egr systemet... tror sagtens man selv kan lodde de tre enhedder sammen, det er mere hvor de skal koples på henne????
link:
http://m.mbworld.org/forums/showthread.php?t=393371
Tonny
link:
http://m.mbworld.org/forums/showthread.php?t=393371
Tonny
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
hejsa Tonny, jeg kan sagtens lave det for dig hvis du selv finder stumperne, er ikke en haj til at finde delene men kan sagtens lave det for dig.
Re: Hvem kan?
Du risikre at bilen dumper til syn.. EGR systemet er med til at holde Co2 talet nede
+ at EGR systemet er med til at få en køligere forbrænding i cylender kammeret.
Ikke for at lyde smart, men der er flere fordele end ulemper ved det, ellers havde Mercedes ikke valgt at montere det.
+ at EGR systemet er med til at få en køligere forbrænding i cylender kammeret.
Ikke for at lyde smart, men der er flere fordele end ulemper ved det, ellers havde Mercedes ikke valgt at montere det.
Re: Hvem kan?
greasemonkey Tak det lyder godt det skal jeg da lige ligge bag øret, hvor ca i DK bor du?
JTC gider du uddybe fordele og ulemper?
Ved godt det mht syn, men der kan man vel bare tilslutte det til igen..
VH Tonny
JTC gider du uddybe fordele og ulemper?
Ved godt det mht syn, men der kan man vel bare tilslutte det til igen..
VH Tonny
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
mht egr ventil og køling så kan jeg kun sige du snakker som du har forstand til.
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
har jo INTET med at gøre at mercedes har monteret det, er jo en eu norm omkring forurening derfor monteres det! og når du snakker om syn og røggas så testes dette ved fuldgas og der er egr ventilen lukket.. så nej det har ikke en skid at sige udover du self. forurener mere i del området men omvendt får du en meget renere motorgang, bedre respons og ikke tilkokset alle steder. og du kalder dig mercedes specialist
Re: Hvem kan?
Hold da op.. Det var da en venlig tone man mødte her
Men snakker bare af affaring, jeg har flere gange lavet et deffekt EGR system, fordi den dumpede syn..
Men det må vel være synsmanden der er uviden og alle dataer rundt omkring der er forkerte
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
Men snakker bare af affaring, jeg har flere gange lavet et deffekt EGR system, fordi den dumpede syn..
Men det må vel være synsmanden der er uviden og alle dataer rundt omkring der er forkerte
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Hvem kan?
EGR er det værste lort der er opfundet siden tandremmen
Mon ikke der i nær fremtid kommer en anden løsning
Mon ikke der i nær fremtid kommer en anden løsning
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
der er løsninger på vej ved jeg... ad blue er det nye sort;)
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Hvem kan?
Uddrag af link ovenover:
In diesel engines.
By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow but can cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.[6] EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity.[7]
Though engine manufacturers have refused to release details of the effect of EGR on fuel economy, the EPA regulations of 2002 that led to the introduction of cooled EGR were associated with a 3% drop in engine efficiency, bucking a trend of a .5% a year increase.[8]
In diesel engines.
By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow but can cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.[6] EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity.[7]
Though engine manufacturers have refused to release details of the effect of EGR on fuel economy, the EPA regulations of 2002 that led to the introduction of cooled EGR were associated with a 3% drop in engine efficiency, bucking a trend of a .5% a year increase.[8]
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
på en benzin bil er det noget helt andet, der kan man måle det med en 4 gas tester men på en dieselbil er det kun røggas testen og den afsløre intet ved fuldgas for der er egr ventilen lukket.. get it?
Re: Hvem kan?
Det er rigtigt nok, men de har jo også testeren i ved delgas.. om det er en gældene test skal jeg ikke gøre mig klog på..
Men det er nok til at de er dumpet
Her er en tekninsk beskrivelse af et EGR system på en 320cdi..
GF14.20-P-3000P Exhaust Gas Recirculation, Function
Exhaust gas recirculation (EGR) is active at low load and speed ranges. Exhaust gas recirculation is carried out according to engine load and engine speed. To do this, the CDI control unit (N3/9) reads information from the following components:
•Left hot film mass air flow sensor (B2/6) (except model 461)
•Right hot film mass air flow sensor (B2/7) (except model 461)
•Hot film mass air flow sensor (B2/5) (model 461)
•Charge pressure sensor (B5/1)
•Charge air temperature sensor (B17/8)
•TWC [KAT] temperature sensor (B19)
•Pressure sensor downstream of air filter (B28/5) (except model 463)
•Pressure sensor downstream of air filter, right cylinder bank (B28/5) (Model 463)
•Accelerator pedal sensor (B37)
•Crankshaft Hall sensor (B70)
After evaluating the input signals, the CDI control unit uses the stored performance map to actuate the left exhaust gas recirculation positioner (Y27/9) (except model 461) or the exhaust gas recirculation positioner (Y27/9) (model 461) with a pulse width modulation (PWM) signal. The orifice area is enlarged, downsized or closed completely by the exhaust gas recirculation positioner, depending on actuation by the CDI control unit. More, less or no exhaust at all is fed back into the charge air manifold depending on the valve position.
Via EGR, the NO(X) levels in the emissions are reduced. This takes place via the following 3 processes:
•The oxygen (O2) concentration is reduced in the combustion chamber
•Reducing exhaust flow
•Reduction of the combustion temperature by the higher heat collection propensity of the components (e.g. water (H2O) and carbon dioxide (CO2)), which are not involved in combustion, but influence the process
To increase effectiveness of the EGR, the exhaust gas is passed through the exhaust gas recirculation cooler.
The left exhaust gas recirculation positioner is integrated in the cooling circuit of the engine in the following models as protection against thermal loads:
•Model 211.022 with OM 642.920 with code (494) USA version
•Model 211.022/222 with OM 642.920 with code (498) Japan version
•Model 211.024 with OM 642.920
•Model 164.1/8 with OM 642.940 with code (494) USA version
•Model 251.0/1 with OM 642.950 with code (494) USA version
Men det er nok til at de er dumpet
Her er en tekninsk beskrivelse af et EGR system på en 320cdi..
GF14.20-P-3000P Exhaust Gas Recirculation, Function
Exhaust gas recirculation (EGR) is active at low load and speed ranges. Exhaust gas recirculation is carried out according to engine load and engine speed. To do this, the CDI control unit (N3/9) reads information from the following components:
•Left hot film mass air flow sensor (B2/6) (except model 461)
•Right hot film mass air flow sensor (B2/7) (except model 461)
•Hot film mass air flow sensor (B2/5) (model 461)
•Charge pressure sensor (B5/1)
•Charge air temperature sensor (B17/8)
•TWC [KAT] temperature sensor (B19)
•Pressure sensor downstream of air filter (B28/5) (except model 463)
•Pressure sensor downstream of air filter, right cylinder bank (B28/5) (Model 463)
•Accelerator pedal sensor (B37)
•Crankshaft Hall sensor (B70)
After evaluating the input signals, the CDI control unit uses the stored performance map to actuate the left exhaust gas recirculation positioner (Y27/9) (except model 461) or the exhaust gas recirculation positioner (Y27/9) (model 461) with a pulse width modulation (PWM) signal. The orifice area is enlarged, downsized or closed completely by the exhaust gas recirculation positioner, depending on actuation by the CDI control unit. More, less or no exhaust at all is fed back into the charge air manifold depending on the valve position.
Via EGR, the NO(X) levels in the emissions are reduced. This takes place via the following 3 processes:
•The oxygen (O2) concentration is reduced in the combustion chamber
•Reducing exhaust flow
•Reduction of the combustion temperature by the higher heat collection propensity of the components (e.g. water (H2O) and carbon dioxide (CO2)), which are not involved in combustion, but influence the process
To increase effectiveness of the EGR, the exhaust gas is passed through the exhaust gas recirculation cooler.
The left exhaust gas recirculation positioner is integrated in the cooling circuit of the engine in the following models as protection against thermal loads:
•Model 211.022 with OM 642.920 with code (494) USA version
•Model 211.022/222 with OM 642.920 with code (498) Japan version
•Model 211.024 with OM 642.920
•Model 164.1/8 with OM 642.940 with code (494) USA version
•Model 251.0/1 with OM 642.950 with code (494) USA version
Senest rettet af JTC 16. sep 2012, 15:22, rettet i alt 1 gang.
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
men den oversigt du sender er jo på en 642 motor i en 211 og der er egr ventilen elektrisk styret det er den ikke på en w210 med 613 motor..
Re: Hvem kan?
Yes yes.. Jeg er ikke her inde for at overbevise andre om hvor vidt de tekniske opgivninger er rigtige eller forkerte.
Men hvis du læser den overstående text, står der også lidt mere om funktionen af et EGR System. B.l.a. at det er med til at give en køligere forbrænding og bedre brændstof økonomi
Og det var egentlig bare en guideline til TonnyL som overvejer at fjerne det, hvilket jeg godt kan forstå da det soder manifolden. Men ville vise at der også er fordele ved EGR systemet.
Skal der kastes yderligere med muder. Så bliver det ikke med mig
Men til E 270 2001, jeg snakkede faktisk med en Teknikker fra MB på et tidspunkt, eller det er snart et års tid siden nu og han mente at MB ville udvikle det sådan at den recyklerede udstødningsgas, bliver skudt ind mellem manifold og topstykke.
Det kunne jeg godt se en klar fordel i
Men det er jo ikke kun EGR systemet der sviner det til, men ligeså meget olieslam fra udluftningen af ventildækslet.. Det fik jeg så ikke helt svar på hvad de ville gøre ved det.. Eventuelt kan man selv montere en catch tank.. De tager bare ikke det hele!!
Men hvis du læser den overstående text, står der også lidt mere om funktionen af et EGR System. B.l.a. at det er med til at give en køligere forbrænding og bedre brændstof økonomi
Og det var egentlig bare en guideline til TonnyL som overvejer at fjerne det, hvilket jeg godt kan forstå da det soder manifolden. Men ville vise at der også er fordele ved EGR systemet.
Skal der kastes yderligere med muder. Så bliver det ikke med mig
Men til E 270 2001, jeg snakkede faktisk med en Teknikker fra MB på et tidspunkt, eller det er snart et års tid siden nu og han mente at MB ville udvikle det sådan at den recyklerede udstødningsgas, bliver skudt ind mellem manifold og topstykke.
Det kunne jeg godt se en klar fordel i
Men det er jo ikke kun EGR systemet der sviner det til, men ligeså meget olieslam fra udluftningen af ventildækslet.. Det fik jeg så ikke helt svar på hvad de ville gøre ved det.. Eventuelt kan man selv montere en catch tank.. De tager bare ikke det hele!!
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Hvem kan?
griner det må du selv ligge og rodde med, hvis du ikke ved hvornår en egr ventil er åben eller lukket og mht køling er det netop køling der er brug for NÅR der er en aktiv egr ventil da den trækker varm udstødningsgas ind i indsugning igen, derfor er der køleanordning på selve egr ventilen ellers ville den brænde sammen, men at sige at egr gassen køler motoren er helt i hegnet og så er jeg faktisk ret ligeglad med hvad wiki skriver eller ej, for de opslag er lavet af andre amatører.. egr ventilen er kun med til at lede varm udstødning ind i motoren og det kan på ingen måde have en kølende effekt især med biler hvor er der er monteret ladeluftkøler, punktum!