Luftmassemåler

Alt vedrørende teknik
Besvar
Richter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. sep 2012, 07:51

Luftmassemåler

Indlæg af Richter »

Står med et problem med min Mercedes w210 220 cdi og mistænker luftmassemåleren for af være problemet kan man se den tråd der er i den når man skruer den a ? Og kan man måle om
Den virker ?

Vh Rasmus .
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Luftmassemåler

Indlæg af JTC »

Det er bare at sætte en tester på. Den kan fortælle hvad der er galt
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Richter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. sep 2012, 07:51

Re: Luftmassemåler

Indlæg af Richter »

Okay men kan man se tråden i den som man kan på lmm i andre biler ?
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Luftmassemåler

Indlæg af JTC »

Altså man kan sagtens måle om virker, men det er svært at måle om den giver de rigtige dataer i forhold til luftflowet.
Der skal en tester på. Så kan man i samme omgang se om der skulle være andet galt nogle steder
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Luftmassemåler

Indlæg af greasemonkey »

der er ingen tråd i den, der er en varmfilm..
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Luftmassemåler

Indlæg af JTC »

Ja presis, det er mere på de gamle mb motor, så som en m119 som køre med hot wire airflow sensor.
Det var en titanium tråd som glødet op hver 8 gang man startede motoren, for at brænde skidt og snavs af der skulle havde sat sig på føleren.

De fleste nyere luftmassemålere er lidt mere simple og har ikke den funktion...
Jeg ser faktisk tit at folk har brugt silicone spray i motorrummet mens at motoren kørte.. Det bliver suget ind i indsugningen og sætter sig på føleren, som forsager at den giver forkerte dataer = ujævn tomgang.

Og det gælder også de gamle hotfilm luftmassemålere, da silicone jo er modstandsdygtigt over for varme :roll:

Men tilbage til emnet.. På med en tester, istedet for at måle og fejlsøge i blinde
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Besvar